En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Kattis - 12 september 2015 20:41

Av Kattis - 12 september 2015 18:53

Tacobuffen avdukad och mor och samtliga grabbar mätta.
Skönt att komma hem. Känner hur resan tagit på kropp & själ och hur trött jag faktiskt blivit. Längtar till stund med egen kudde.

Resan gick annars väldigt bra och det var mysigt att få en liten tripp tillsammans med mor min. En liten semester med sorgliga inslag.
Det kändes också bra att kunna vara stöd för henne hela vägen hemifrån, via avsked av hennes gamla mamma och hela vägen hem igen. Att hon bara kunde få flyta med och hantera sorgen utan nervositet över allt runt i kring.

För sorgligt var det.

Ett vackert upplyst kapell.
Mängder med tända ljus och en fin kista i mitten.
Sånger vi vet att hon älskade och människor som älskade henne.

Men vackrast av allt var alla minnen vi sen delade och umgänget släkten emellan.

Att det ibland krävs en begravning för att föra oss samman.


Av Kattis - 12 september 2015 07:41

Så glider vi återigen in på svenskt vatten.

Gårdagen var enormt känslofylld.
Fylld med lika delar sorg som glädje.
Att få återse släktingar jag inte träffat på dryga femton år var rätt mäktigt!
Och att få visa upp min familj.

Begravningsceremonin var otroligt vacker och fint arrangerad. Helt efter lilla mormors egenhändigt nedskrivna planering.

Men mysigast med allt var släktträffen

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards