En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Kattis - 8 september 2015 20:26

Nu for ännu en drös med skåp från gamla köket ut genom dörren. Bland annat kyl och frys. Skönt att bli av med dem!

Annars är det rätt rörigt.
Rörmokare på plats för koppling av vattenledning och förhoppningsvis ska vi ha vatten i nya kökskran till kvällen. Eller natten.

Hu, vad törstig jag blev.

Av Kattis - 8 september 2015 12:09

Mojka, jag saknade dig idag.

Med tårarna brännande bakom ögonlocken sprang jag mellan åkrarna med dig vid min sida. Du följde min takt perfekt med dina stora kliv. Du höll händerna knäppta bakom ryggen och gick svagt framåtlutad. Precis som du alltid gjort.

Tillsammans njöt vi av den klarblå himlen, den friska luften och solens glitter över vattnet. Vi kände lukten från kohagen och såg måsarna segla högt där uppe.

Jag kunde riktigt höra dig säga på din kraftiga finlandssvenska -'Nå titta nu, så vackert!!'

Det var då jag förstod.
Att det är här du finns. För alltid med mig.
I den klarblå himmeln, doften av sommar och bland fåglarna i skyn.
Du är solens glitter över vattnet.

Av Kattis - 8 september 2015 07:47

Vissa saker kan man inte kompromissa med hur mycket som helst. Träning till exempel.

För någon som inte fått in det ordentligt i sitt liv och som inte förstått hur viktigt det är med träning för välmåendet, så väl fysiskt som psykiskt, är det svårt att förstå hur andra lyckas prioritera det så högt. De kan tycka det är egoistiskt och dåligt att träningen tillåts vara en så viktig del i någons liv.

Men för många är det det.
Träning kan vara så mycket mer än en konditionsförbättrande eller muskeluppbyggande åtgärd.

För mig är träning lek.
Det är då jag kan släppa alla krav och alla tyngande tankar. Då kan jag fokusera helt på att ha kul, helt på mig själv. Och det måste man ibland, annars går man under.
Träningen är för mig dessutom social samvaro med kompisar med gemensamt intresse, vi som gillar att brotta ner varandra och kraftmätas. Och eftersom jag jobbar hemifrån är den sociala biten en väldigt viktig aspekt av träningen.
Sen tillkommer förstås själva hälsobiten. Att svettas, flåsa och känna hjärtat pumpa. Det är viktigt rent kroppsligt och får alla lyckohormoner att bubbla. Får mig att må super!

Så även om det kan vara svårt att förstå hur viktig träningen är för somliga, så är det just så det är. Den är livsviktig. Och borde vara för alla.
Träning är nyckeln till god hälsa, fysisk men framför allt psykisk.

Likaväl som man aldrig bör slarva med att äta mat varje dag bör man heller aldrig slarva länge med att få tid till träning.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards