En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 september 2015

Av Kattis - 5 september 2015 20:29

Kalas till trots så har även denna dag ägnats åt köksbygge.
Och för min del har det främst handlat om flytt. Från skåp till skåp.
Sen har mannen sprungit efter och försökt hinna se till att allt verkligen sitter fast innan jag fyllt det för mycket. Hihi.
Nej, men nu vill jag verkligen komma i ordning!
Det som är kvar i köksdelen att fixa för att det ska kunna betecknas som fullständigt är att dra igång vattnet, sätta in diskmaskinen, ett fåtal täcksidor, kakla, krönlist, tak/dörr/fönsterlister och spotlights & lampor.
Låter som en himla massa, men det är ju mest småfix. Förutom kaklet då.
Åh, vad jag längtar.

Av Kattis - 5 september 2015 19:09

Disken gömmer både hela bänken och vasken. Jag har nån maskin eller två att ta hand om.

Födelsedagsbarnet har firats med saft och tårta, och många fler gäster än plats fanns i detta bygge. Men det blev bra ändå.

Pojken hade beställt Avengerstårta till den stora dagen. Så beställning gjordes och leverans anlände.
Pojken var med för att andäktigt öppna förpackningen till denna ömtåliga högtidssak.
Öppnar - och vad möts våra ögon av, om inte annat än en Prinsessan Sofia-oblat!!?
'Nääää, utbrister gossen, en sån vill jag inte ha!'
Det blev till att maila och be om expressleverans. Vilken tack och lov kom i tid!

Så dagens kalas bjöd på två tårtor.
En Avengers och en Prinsessan Sofia. Så kan vi kalla oss jämställda också.

Av Kattis - 5 september 2015 08:04

Sätter på kaffe och slänger två brödskivor i rosten. Diften från nybryggt kaffe är mmmmm så god.

I soffan plockar nioåringen fram gitarren och börjar spela introt till Metallicas 'Nothing else matters'.

Jag går för att plocka fram pålägg till mina frukostmackor, först till gamla kylen sen till nya. Går för att plocka fram smörkniv, först i gamla lådan sen i nya.
Jag har nu börjat flytta in lite smått till nya köket. Så hälften är på gamla stället och annat på nya. Det blir lite snurrigt.
Men skönt att kunna flytta i lugn takt.

Det här med att hitta den perfekta platsen för var allt ska vara är inte så lätt! Jag funderar och funderar.

Som alla 'gott&blandat'-lådor jag har, mest fulla med skit egentligen. Borde nog sortera. Ja, jag börjar med att sortera.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards