En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 september 2015

Av Kattis - 4 september 2015 22:06

Plötsligt somnar liten femåring i min famn. Och filmen har inte ens tagit slut.

Vi sitter uppradade i våra biosoffor med sockret flödande i ådrorna. Proppade med glass & marängtårta ovanpå en stadig pizza. Fyller man år så bestämmer man! Så det så!'

Och då somnar man när man vill också.

Av Kattis - 4 september 2015 11:57

Blocket kan man lita på!!

Istället för att behöva vänta i två veckor på att Ikea ska leverera köksfläkten de glömde bort, har vi nu fått tag på en exakt likadan, ny och oöppnad som någon ångrat och inte haft möjlighet att returnera på grund av borttappat kvitto. Sånt jädra flyt!
Och den kommer idag!
Tack Blocket.

För övrigt fick jag äntligen en chans att smita ner i gymmet en stund.
Tio dagar sen sist och jag kände mig svagare än nånsin innan jag ens rört vid chinsstång och hantlar.
Men när jag började lyfta mig mot takhöjd och pumpade på med mina chins märkte jag att det fanns kraft!
Döm om min förvåning när jag faktiskt nådde mitt mål 10-10-10!!
Woow!!
Och faktum är att jag ökade antalet repitioner över hela passet med 23 stycken! Det är inte så illa.

De senaste passen har jag faktiskt kännt hur jag på nåt sätt blivit svagare och svagare. Som om orken sipprat ur mig. Det var kanske en redig viloperiod jag behövde?

Så nästa gång jag känner att det går lite väl långt mellan passen ska jag tänka att det är bra, det är en laddningspaus.

Av Kattis - 4 september 2015 09:49

För fem år sen satt jag med ett underverk i mina armar. Med tårar trillandes nedför mina kinder vällde mitt hjärta över av kärlek.
Tårar av både lycka och sorg. Lycka över att ha fått denna gåva, detta lilla mirakel att få en älskad gosse i min famn. Men gömd i glädjen fanns även ett uns av sorg, sorg över att jag aldrig mer skulle få vara med om det fantastiska i att föda fram ett barn. Att få ge liv.

4 september 2010 08:37
'Ser dagen vakna utanför fönstret.
Solen speglar sig i byggnaden mittemot och skapar skarpa ljussken i dess glasrutor. Ser över tall och björktopparna, de viskar att det vankas en underbar dag idag.
I min famn vilar en nyfödd med hy så sammetslen. Ögon kloka och mörka, bärandes på livets hemlighet.
Min skatt kommer vaktas av många. Älskas och prisas av fler.
En son som skänker oss lycka och stolthet redan innan livet grytt.'

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards