En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Kattis - 3 september 2015 21:52

Härmed graderar jag mig själv till första dan, svart, i montering av lådor!
För nu kan jag det med förbundna ögon och bakochfram.

Efter att ha jobbat med köket, två personer, till tiotiden varje kväll hela veckan börjar det nu närmas sig ett färdigställande. Av själva köksskåp med vitvaror och tillbehör vill säga.
Härligt att kunna se att det börjar se ut som det ska.

Sitter äntligen med en kopp te i soffan efter att dessutom ha trasslat med papper och snören för att tejpa igen femåringens presenter till morgondagen.
För mitt i alltihopa, mitt i vad vi än gör, fyller ju alltid minst en gosse år. Och tur är väl det så man får lite tårta!

Så imorgon är det minsta pojken som blir fem år stor.
Och då får vi ju lov slänga ihop ett kalas på lördag också.
Mitt i villervallan.

Av Kattis - 3 september 2015 10:31

Nej, men vet ni vad!
Nu har jag skruvat klart. För ett tag.

I ena änden av köket är det gamla köket och i andra änden, det nya.
Mycket kök.

Alla högar med kartonger med skåp och lådor i är nu flyttade till högar med kartonger - tomma.
Jag som brukar tycka det är besvärligt med traven av tomma pizzakartonger. Detta är ju en helt ny dimension.

Lunch närmar sig och eftersom min kokplatta inte ville vara med längre igår, tycks pajat, blir detta med matlagning än värre.

Så traven med kartonger blir väl påfylld vad det lider. Med pizzadito.

Av Kattis - 3 september 2015 07:39

Vaknade utsövd och pigg denna morgon som omväxling.

Med fötterna på gossens tripptrapp-stol avnjuter jag dagens första kopp. På andra sidan det stora köksbordet av svartek sitter två små grodor och spelar legospel. De kväker ikapp. Inte kan de vara tysta många sekunder.
Men det är som det ska.

Mannen tog en trave lådor och for till jobbet för att såga dem itu. Han ska sätta ihop köpmansdisken. På sitt eget sätt med lådor från Ikea.
Spännande!
Att se hur han får ihop det...

Själv planerar jag att smacka ihop lådor på löpande band och försöka köra iväg en hel del kartonger.

Så. Nu kör vi!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards