En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 september 2015

Av Kattis - 2 september 2015 22:20

Fick mina gångjärn till min egenhändigt ihopsnickrade förrådsdörr på posten idag.
Jisses vad jag blev imponerad!
De var ju ännu snyggare än jag förväntat mig.

Det kommer bli så jädra bra!

Av Kattis - 2 september 2015 21:44

Beskrivningar i travar och en mur av kartonger. Tror jag ska köra iväg med lite skräp imorgon.

Så gott som alla skåp har kommit på plats, till och med ugnen sitter där den ska. Dock ej inkopplad.

Från att ha kännt hur bygget rullat fram i bekväm hastighet känns det nu som att vi trampar fram över tuggummi. Vet inte varför.
Det är hur mycket som helst kvar, fast så mycket blivit gjort.
Bara skåp, luckor, lådor och vitvaror sitter där de ska så rullar det nog på igen.
Sen är det kakel.

Åh, vad jag längtar till kaklet.

Av Kattis - 2 september 2015 12:17

Två kaffekoppar och jag sitter vid det inträngda köksbordet. En med kaffe och en med kakosmet. (Kakao/socker/grädde)
Som tjej är det sånt man får unna sig ibland!

Ikea är bra och prisvärt.
Men det är en gammal skröna är att det alltid fattas något.
Och det kan ju finnas en anledning till att den skrönan kom till. För det fattas såklart för oss nu med!

Lastbilen kom igår med enorma lass av kökspaket, kyl, frys och ugn.
Vi har börjat bygga och kommit ganska långt med alla skåp och skulle till att göra plats för fläkt och ventilation...

Var är fläkten?!

Nej men, den har lilla söta köksplaneraren helt glömt bort att skriva in!
Så här står vi utan fläkt och det blå/gula varuhuset har ingen för leverans på två veckor! I hela Sverige!

Jaja, vi jobbar vidare.

Av Kattis - 2 september 2015 07:25

Vart tog natten vägen? Hann knappt märka av den ju!
Så möttes vi av ännu en regnig dag och ännu mer skåpskruvande.

Ett gammalt hus är fyllt av överraskningar och äventyr.
Överraskningarna har vi fått redan. Nu kommer äventyret med att bygga ett kök i ett utrymme som lutar fyra centimeter. Det är fönsterväggen som diffar så kraftigt. Det kommer kännas som att man går neråt när man närmar sig spisen!

Därför fick mannen sänka köket som helhet för att det inte ska bli på tok för högt längst in. Jag är ju inte jättelång i rocken.
Och diskhon blir ju ännu högre än köksbänken, så det kan ju bli hur högt som helst annars.

I övrigt kommer dagen spenderas med skruvdragare och hammare för att montera ihop skåp.

Men först ska jag vara en snäll mor och skjutsa en drös kids genom ösregnet till skolan.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards