En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Kattis - 1 september 2015 22:44

Så kom så lasset med platta paket och det var dags för legobygge.

Väggen fick jag färdigmålad och taket hann mannen fixa. Så schemat rullade in perfekt!

Sakta men säkert. Skåp för skåp växer köket fram.
Diskho mitt under fönstret och spis blir centrerat åt höger.

Det kommer bli så bra det här!

Nu tar vi en sovpaus innan vi kör vidare imorgon.

Av Kattis - 1 september 2015 09:36

På knä sitter jag nu på mitt blivande köksgolv. Under mig syns ännu bara den vita pappen, ihoptejpad med gul, bred plasttejp.
Taket har nu målats en gång och hinner enligt plan få sitt andra lager ikväll.

Då mannen stod och rollade den vita färgen över takgipset föll mina tårar.
Kontrasten mot tegelväggen är så jäkla snygg att det brast för mig.
Inom mig bubblar det av känslor just nu och jag har nära till gråt konstant.

Om en vecka begravs min lilla 'mojka' och även om hennes bortfall kom fullt naturligt och, för hennes skull, nästan efterlängtat så känner jag en stor sorg. Så klart.

Men istället för att gråta över min saknad väller sorgen ut på de minst väntade ställen.
Som i skönheten i mötet mellan vittmålat tak och gammalt rustikt tegel.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards