En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Kattis - 25 augusti 2015 22:31

Åren fladdrar förbi, likt skuggorna i skymningen.
En ljusglimt av ett minne blinkar till.

Full av liv du dansade med min barndom. Målade vuxenlivet med ditt barnasinnes fyllda färgpalett.
Visade hur en inneboende ungdom håller färgerna vid liv. Nyfikenhet och livslust.
Din energi var smittande och våra trallande promenader bär jag alltid med mig. Du lärde mig dansa genom livet.

Av Kattis - 25 augusti 2015 16:01

Paus på altanen.

Åh, så bra det känns nu!
Ett redigt armpass med rep till bristningsgränsen som fick kraften att vrålas ut. Störtskönt!

En gång i tiden klarade jag av att köra tre set med tio rep chins på raken, alltså nu pratar jag med gummiband tro inget annat!, men så fort man slutar träna chins förlorar man kraften att göra dem. Det är som att enda sättet att klara av chins är att träna chins. Spelar ingen roll hur stark man är i övrigt.
Men nu är jag snart där igen.
Klarade 10,9,8 idag. Så det tar sig sa pyromanen.

-Trött hund sneglar mot mig från sin plats på trädäcket.-

I övrigt fick jag en bra uppvärmning då jag äntligen lyckades lassa ut åtminstone ena grushögen på parkeringen. Självklart då i värsta kvava värmen. Svetten rann efter första spadtaget.
Lika bra att svettas vidare tänkte jag och gick ner i svala källaren och började vifta med hantlarna.

Sonen på resa då? Jo. Han har den vackraste omgivningen man kan tänka sig! Fast nog inte det bästa vädret.

Av Kattis - 25 augusti 2015 07:20

Ett gäng vuxna. Långt längre och tyngre än jag själv. Ett gäng vuxna mitt emot mig.

Jag står ensam på ena sidan mattan och känner mig lite liten. Det är jag som är dagens judotränare.
Att hålla ett pass för vuxna är inget jag har några större problem med. Men detta med att få igång dem när deras egen ork tagit slut, vilket går lite fortare än jag räknat med, att få dem att koppla in det där extra när de ligger på rygg och har gett upp, känns motsträvigt när jag känner mig som en liten dutt intill dem.
Jag ryter i och skriker åt dem på militärvis och försöker få dem att kämpa med samma takter som vår eminenta Sensei brukar använda.
Fast det faller ganska platt till marken.

Hmm. Måste nog träna på detta.
Måste nog bli kompis med visselpipan.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards