En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Kattis - 13 augusti 2015 22:30

Så har jag jobbat hårt denna kväll med.
Kört igenom och visat upp alla fasthållningar, en sjuhelsikes massa vändningar, armlås i det evinnerliga, ett tjog halslås och som grädde på moset en drös passeringar och vändningar i guard!
Och allt kändes riktigt bra.
Det var en uppgift jag missade på, juji-gatame var visst bara en speciell typ av armlås, inte raka armlås överlag, men det gjorde i slutänden bara att jag bevisade mig kunna mer.
Så tryggt och säkert känner jag ändå att jag kom igenom allt jag visade. Och godkänd blev jag ju.

Så fjantigt stolt och saligt lycklig kunde jag nu motta mitt bruna bälte i judo!

Av Kattis - 13 augusti 2015 13:03

Jag råkade snubbla över ett skåp. Eller inte bara ett egentligen, utan en hel drös möbler av olika slag.
Men just detta skåp tänker jag att jag vill försöka få in i mitt kök på ett eller annat sätt.
Vid matplatsen kanske? Som linneskåp att ha dukar och ljusstakar i. Hur som helst.
Vill ha.

Skåpet kommer från 'My home. My way.'
http://www.myhomemyway.se/Skap-reclaimed-atervunnet-tra

Av Kattis - 13 augusti 2015 10:43

Trettioårsfiranden, el jämna födelsedagar över lag, kom upp på tapeten under gårdagens löptur.

Hur svårt det är att veta om man ska dra igång ett stort pådrag för att ordna jättefest för jubilaren eller inte. Hur några faktiskt absolut inte vill firas och andra vill låtsas som att de inte bryr sig fast de egentligen vill bli firade å det grövsta.

Det är jättesvårt!


Själv fyllde jag trettio för många år sen.

Och jag ville inte ha kalas. Femte sonen var åtta månader, ammades ännu och var otroligt mammig. Att försöka festa loss, om än alkoholfritt såklart, var inget jag önskade.

Men mannen bokade en resa för hela vår lilla familj till Paris. Och det tyckte jag om. Resa gillar jag.

Den staden är otroligt vacker. Shabby chic i dess renaste form på nåt sätt.

Att vandra där tyckte jag var väldigt mysigt. Men det gillade inte barnen supermycket förstås.


Vi tog oss upp i Eiffeltornet, även om jag fick tutta liten typ hela vägen upp eftersom han bara skrek.

Vi kom fram till Mona-Lisa och fick se hennes leende, om än dock på avstånd. Och då hade vi gått genom hela Paris så barnen var inte superpigga. 



Men såna sötnosar!! Så små pluttar! Ja, tiden går fort...

Och glassbilen fick följa med till Paris.


Paris med familjen var jättemysigt. 

Men jag skulle vilja åka dit en gång till. För att kunna njuta av miljön lite mer avkopplat.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards