En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Kattis - 12 augusti 2015 22:07

Trötta ben lägger sig för natten.

Kvällens löprunda var inte efterlängtad. Av mig.
Kände mig lite sliten och trött i kroppen. Fanns ingen lust faktiskt.
Och när jag har brist på lust till träning då ringer varningsklockorna! Så i med multivitamin a'la Hulkenpiller och apelsin. Vill inte bli sjuk!

Faktum är att jag kännt mig svag de sista styrkepassen vilket gjort att jag börjat fundera på om jag slarvat med vilan. Jag gillar ju att träna och har lätt för att köra på och strunta i vilodagar.
Tänker att armar får vila under löpning och resten av kroppen får vila på styrkedagarna. Men nu behöver nog jag en vilodag snart.

Fast idag var det ju löpdag med gänget och eftersom de var på så kom jag också iväg. Och det var skönt!
Vi tog en åtta genom skog och åkermark i ett tempo som låg bra mycket högre än jag trott mig palla. Men vi kom in i ett perfekt flyt och det bara rullade på. Underbart!

Imorgon är det judogradering.
Tänk. Shit. Jag är på väg mot brunt!

Sen ska jag vila.

Av Kattis - 12 augusti 2015 12:38

Snabblunch blev det idag.

Grilladkyckling med köpesallad. Inte något jag föredrar, men köpte mig fri från lite kökstjänst och fick nöjda barn på köpet. Och det kan väl va okej ibland.

Snart väntar ett mastodontberg med renvikta kläder på att få bli sorterade. Undrar om jag ens hunnit bädda sängen? Det är där jag står och gör alla mina barns små (läs; stora) klädhögar när berget med rentvätt hotar överfalla mig på väg in till tvättstugan.
Det finns ingen ide för mig att sortera och dela ut rena kläder efter varje maskin. Dels går det två om dan i detta huset, så det skulle bli ett evinnerligt utdelande, dels så blir en maskin rentvätt bara två plagg per skalle i snitt. Och det känns ju rätt onödigt att springa runt med.

Nej, jag tvättar, hänger och viker tvätten i en jättestor korg. Och när den bågnar över sorterar jag.
Att barnen ska hjälpa till är ju en självklarhet. Men tvättstugan är min borg och där ska det skötas på mitt sätt.
Tex har jag ingen tumlare, det förstör kläderna, så varje kalsong ska hängas upp på tork. Däremot har jag tre torkskåp istället. Så plats finns.
Men sen måste ju kläder som hängs på tork skakas ut och sträckas på plats. Annars blir det ju onödigt skrynkligt. Och stryker gör jag inte!

Ibland har barnen hjälpt med upphängningen men det slutar alltid med att jag får göra om. Till och med om mannen försöker sig på.
Tvättstugan är mitt chefsområde.

Men sen skulle ju inte jag lägga mig i hur han fixar runt i garaget heller. Sköter hellre tvätt än byter däck.

Av Kattis - 12 augusti 2015 09:13

Det droppar och drippar mot poolskydd och plasttak. Känner hur spänningen i huvudet sakta släpper.
Himlen är hotfullt grå och visar inga tecken på uppsprickande.

Dagarna till skolstart minskar konstant och jag vet inte riktigt vad jag tycker om saken. För några år sen betydde skolstart att min dag blev lättare. På den tiden då barnen var mindre och krävde mer av mig som förälder i form av underhållning och konflikthanterare.
Nu är det inte så längre. Nu är sommarlov även ledighet för mig. Med sovmornar på riktigt och tid jag hinner spendera på det jag gör, utan alltför många 'Mammaaaa!!!'

Så om några dagar börjar skola och tidiga mornar. Åter till vardagen.
Men den gillar jag ju egentligen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards