En bit ur mitt liv

Alla inlägg under augusti 2015

Av Kattis - 31 augusti 2015 21:52

Jorå men så att...
Jag kan jag med!

Med en snickare som handledare, som hjälper mig att se de där bitarna jag inte förstår mig på, lyckades jag få ihop min lilla la'gårdsdörr till förrådet i köket alldeles själv!
(Inte skafferiet som jag skrev förut.)
Med fina hamrade spikar jag rotade fram i mina gömmor blev den riktigt fin!

Nu väntar jag in mina järnbeslag/gångjärn och funderar på behandling.
Blir nog inte vitmålad.

Av Kattis - 31 augusti 2015 15:15

Med en tiptop i hand tar jag en kaffe med min kära byggarmake under en mulen himmel.
Taket är spacklat och snart dags för målning.

För övrigt har jag ju redan fått en nytt kök!

Litet, funktionellt och spartanskt.
Just like I want it.

Nej, men skämt åsido. Nu ska denna gossmor mäta upp för bygget av en ny skafferidörr.
I la'gårdsstil.

Av Kattis - 31 augusti 2015 07:14

Liten gråter stilla i sin spidermanpyjamas. Ihopkrupen sitter han på den tapetserade kökspallen och snyftar. Kramar sina egna knän och tittar ut över det nya köksgolvet.

Så hittar jag honom inatt.
Gråtandes vågar han inte gå över golvet. De senaste dagarna har det ju varit förbjudet område.

Min lilla plutt.
Lyfter upp hans varma lilla kropp och känner hans armar om min hals.

Att man kan älska någon så mycket.

Av Kattis - 30 augusti 2015 20:49

Så gick veckan ut. Genom farstun.
Nu har vi klarat av den perioden och med papp över det färdigoljade golvet kan vi nu ta oss till sofforna utan att använda fönstervägen.
Skönt.

Med slit och släng rev vi ut köksön under eftermiddagen. Som jag längtat efter att bli av med den! I år och dar.
Och nu. Vilket enormt kök jag har.
Helt fantastiskt!

Imorgon står taket på tapeten.
Slipa, spackla, slipa, måla.
Och måla lite vägg också kanske.

Det går ju bra det här.

Av Kattis - 30 augusti 2015 09:09

Kyl och brödkorg gapade tomma denna morgon. Vissa delar av livet försummas lätt i tider av intesitet.
Men inget ont som inte har nåt gott med sig - det resulterade i lyxfrukost.
Morgonens buffebord innehöll, efter en snabbvisit på vår lilla Ica, både juice, marmelad och ostfrallor.
Det är vardagslyx det!

Av Kattis - 29 augusti 2015 22:10

Tillbaka i biosalongen med lite godis.
På duken rullar en hjältefilm och jag känner intresset svikta.
Trött.

Lyckades stjäla till mig en halvtimme i löparskorna till kvällen. Med Freja som följeslagare blev det en väldigt soft femma med diverse kiss&latpauser.
Fort gick det inte. Men i ett otroligt skönt flow som kunde tagit mig hur långt som helst.
Och ibland är det mer värt.

Av Kattis - 29 augusti 2015 12:34

Med fredagsmyset i handen fick vi kliva ut genom ytterdörren, gå runt huset och ta oss in i vardagsrummet genom fönstret mot altanen.
Barnen tycker detta med renovering känns jättejobbigt... Eller kul. Snarare.

Golvet blev vaxfärgat igår kväll och det var mer färg än jag tänk. Lite för vitt. Men vackert.
Tänker att det bleknar och nöts med tiden.
Väggarna fick sig också en omgång under gårdagen. De är så gott som helvita men ska även de få en sväng färg till.

Kontakter är bra att ha. Kompisar ännu bättre. Och råkar de gå hand i hand så är det ju perfekt.
Nu får vi hjälp av rörmokarvän att få upp avlopp och vattenledning till kommande plats för diskho. Plus att plocka bort ett element som måste flytta på sig.

Barnen har slunkit in genom fönstret till sofforna och får lite slapphänt med speltid nu när huset är så uppochner. Ibland. Så. Måste. Man. Tillåta. Sig. Att. Släppa. På. Tyglarna.

Jag har min bok.

Av Kattis - 28 augusti 2015 18:01

Så kom så dagen då mormor somnade in. Med sina hundra år på jorden gick hon ifrån den med ro.
Konstigt detta.
Att finnas. Plötsligt sluta finnas.

Världen snurrar vidare som om inget hänt och vi kan bara minnas det som var.
En älskad själ. Full av humor.
En människa i livets nät och släktens arv. Som gett liv och skapat möjlighet för glädje och skratt.

Vi kan bara tacka och minnas det som var.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards