En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Kattis - 10 juli 2015 22:47

Av Kattis - 10 juli 2015 22:46

Solnedgången glöder och vinden är isande kall.
Jag stänger jackan högt och slår armarna om mig själv medans jag blickar ut över stranden.
Intill mig far barnen studsande omkring på nån uppblåsbar hoppmatta på marken. De tumlar runt hej vilt med svetten klibbande i pannan. Det är ett under att de inte slår ihop skallarna i det där virvlandet.

Trots att vädret visat sina sämsta sommarsidor har dagen varit riktigt mysig. Vad spelar egentligen vädret för roll?
Ölands djur&nöjespark bjöd på en heldag fylld av aktiva, nyfikna djur och fartfyllda karuseller.
Och det är kanske inget förstklassigt resemål, men bristen på köer väger upp det med hästlängder!
När man inte behöver armbåga sig fram till djuren, svälta ihjäl i matkön eller stå i 45-minuterslånga köer till varje åkattraktion så blir allt så mycket lättare.
Och roligare.

Att jag sen vann också gav ju pricken på i;et!

Av Kattis - 10 juli 2015 18:22

Det blev en dag i parken.
Vilddjuren rastades och dem bakom galler var på alerten. Frågan är som vanligt vem som hade åskådarplats.

Fina djur. Men - det där med välmående?
De skulle nog också må bra av en omstart.

Av Kattis - 10 juli 2015 09:04

Sommar. Semester.

Vi har checkat ut från hemmet och tagit in på tidernas lyxboende.
Lyxet består av ett antal brister.
Brist på tvättmaskin, brist på disk, brist på dammsugarkrav...
Ja, lyx!

Skönt att komma hemifrån och att få andas lite nya miljöer.
Det bästa med boende på annan plats är frukosten!
Det ska vara extra gott och lyxigt även där!

Denna morgon började med björnbärsmarmelad.
Då kan ju knappast dagen bli annat än bra...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards