En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Kattis - 11 juni 2013 08:56

Börjar komma in i sommarlovslunket.

Tar morgonkaffet på altanen och känner doften av sommar - regnvåt gräsmatta.

Då vet man att sommarlovet verkligen börjat, när regnperioden är här!


Sommaravslutning 2013



Nej då, jag ska inte klaga. Vi har haft väldigt bra väder, med mycket sol och värme. Barnen har plaskat flera gånger i poolen. Men som sagt nu har lovet börjat och då kommer alltid regnet. Minst en gång om dagen....


Om en vecka är det midsommar och då väntas bästa besöket. Av min käre syster med familj =)

Så då börjar pyntarochfixarlusten krypa inombords!

Igår slet vi omkring ute på altanen hela dagen. Flyttade mina bondbänkar kors och tvärs, och provade en hel massa olika möbleringar innan vi bestämde oss. Inte blev jag helt nöjd, men det får vara bra så...

Sen slet vi fram alla nät, grenar och ljuslyktor det stora blå huset fanns att frambringa, och pyntade så det stod härliga till!

En liten lykta gick hädan, men vi är inte dem som är dem. Vi tog det som var kvar, själva hängaren, och trädde fullt med pärlor på tråd och knöt på smala tygremsor. Det blev inte så illa det heller! Nästan finare än lyktan faktiskt!


Inte så tokigt va?


Sen är jag så lycklig just nu! Över att äntligen, efter alla dessa år (måste vara drygt tio) ha kunnat börja träna agility på "riktigt"!!

Poker hade ju sina krokiga framben och gav mig därmed inte modet att låta honom jobba fyskiskt på det viset.

Men nu har denna gossmor fått hem sina egna hinder!! Och kan köra dagarna i ända!

Eller tills tjejen säger att det är nog i alla fall....



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards