En bit ur mitt liv

Alla inlägg under februari 2013

Av Kattis - 10 februari 2013 19:46

Efter en dag med snölek och äppelcupcakesbak har så samtliga familjemedlemmar åter vallats in i det stora gråa huset. Äntligen.
Pappan har firats med kärlek och vaniljgrädde. Och en hel del egenhändigt tillverkade målningar.

Timmar har förflutit och det tre små grisarna krypit till kojs. Och gossmor är nöjd. Så nöjd.
Vallare gillar bäst flocken samlad

Av Kattis - 10 februari 2013 08:51

Av Kattis - 9 februari 2013 19:09

Plåtarna lämnar jag. Orkar inte bry mig om dem just nu...

Hemlagad pizza på dinkelmjöl och gårdagens tacofärs. Min fick extramycket vitlök och feferoni. Passar på att vräka i mig vitlök när gubben slipper känna stanken!
Den fyrhjulingsförtjusta och något rallyintresserade mannen styrde ju kosan till värmland för ett par dagar sen. Och där lever han loppan tillsammans med lille D!

Vi andra löper amok på borden när katten är borta.
Ikväll väntar musikfest på tvn och chokladbollar i magen. Och en och annan kopp te.
Bara jag lyckas hålla mig vaken. För jag är så trött, så trött

Av Kattis - 9 februari 2013 14:56

Sitter i ett hav av kläder. Vinterjackor, overaller, sparkdräkter och byxor i alla varianter.
Min säng är fylld med kläder som inte längre behövs i det gossfyllda huset.

Att ha sex gossar gör ärvandet svårslaget! Kläderna flyttas runt till garderob efter garderob. Slitet, trasigt fult och urtvättat körs i omgångar till tippen.
Goda vänner, bekanta och släktingar sänder kassvis med urväxta kläder till den stora gossfamiljen för återanvändning. Och det tas tacksamt emot!
Det är inte ofta jag behöver köpa nya kläder till mina barn. Det skulle i så fall vara till storpojken.
Om det shoppas så är det på grund av önskan om ett snyggt specifikt plagg, inte för att det måstes.

Men ändock svämmar husets klädslåp och förvaringsutrymmen över av kläder. Kläder som inte riktigt behövs, men som är helt, rent och fräscht. Och på tok för fint för att kastas!
Behöver ett loppis antar jag. Kan nog öppna ett alldeles själv

Av Kattis - 9 februari 2013 10:12

Snön ligger tjock utanför dörren. Barnvagnspromenad känns inte särskilt lockande. Ändock är det precis vad som står på tapeten idag, liksom alla andra dagar. 

Så som det brukar vara då hushållet består av litet middagsslumrande barn, som helst och bäst sover ute i friska luften, och kär fyrfota vän som behöver ut och röra på sig.


Men innan vi kommer till den punkten väntar en gosstillverkad lunch. 

American pancakes. Igen...

Av Kattis - 8 februari 2013 21:08

Av Kattis - 8 februari 2013 18:26

Klockan närmade sig matdags och gossmor klädde lille E för att ta en eftermiddagsrunda med rufsen. Glädjande nog bestämde sig även Samuel för att slå följe.
Inte gick vi långt, men inte gick det fort heller, när liten gosse promt ska traska själv. Och klättra i snöhögar, och gömma sig för alla bilar som kör förbi på andra sidan gångvägen. Kanske tog det oss tio minuter. Kanske en kvart.

Väl hemma väntade hur som helst en ögonbrynshöjande överraskning.
På köksbänken stoltserade skål efter skål fylld med allt som tänkas kan vara gott till taco!
Det var fint uppskuret, och inte ett spår av skräp eller kladd fanns att finna!

För gossmor återstod endast att steka köttfärs.
Gossarna från promenaden tog sig an den anrika uppgiften att duka det stora svarta bordet.

Jag blev väldigt glad och imponerad över mina älskade gossars initiativ och ordningssamhet!
Och inser i samma andetag att ja, så stora är de nog nu

Av Kattis - 8 februari 2013 14:49

Efter två skolvandringar och hårt mötestränande är liten rufs helt utslagen

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards