En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Kattis - 18 februari 2013 14:02

När nu hundmöten och andra konstigheter på promenaderna börjar flyta på bra, lägger vi detta med besökare vid dörren högst upp på träningslistan.

Att skälla då det knackar på dörren är okej. Ett par gånger. Men sen kan det räcka!
Att kräva att en hund ska vara knäpptyst då en 'inkräktare' gör sig gällande är omänskligt anser jag. Eller ohundligt, snarare!

Jag har lagt en filt i hallen som Freja ska lära sig att sitta på då vi öppnar dörren. Sen har vi nu tränat i omgångar hela förmiddagen att gå från köket ut i hallen. Sätta henne på filten (utan någon signal, eftersom jag vill att det ska bli en beteendekedja som sker automatiskt) öppna och stänga dörren. Belöning.
Detta har vi dock tränat utan någon knack på dörren. För det är ju egentligen en helt annan träning.
Men så fick vi en besökare för en stund sen, och kedjan satt bra.
Nu ska vi bara fila vidare på att sitta kvar även då besökaren kommit in

Av Kattis - 18 februari 2013 10:14

Fyller ett torkskåp med judodräkter, gi´s, och ser att en måste lagas lite...


Har en hängig febrig kille i soffan, men känner ingen ångest över att behöva starta sportlovet lugnt. Tvärtom.

Och hur som helst kör vi träning som vanligt den här veckan, vår klubb håller igång konstant ;)

Så nu ska jag planera dagens två pass. Vi ska jobba på att komma ur fasthållningar idag!


Hoppas på en skön ledig vecka.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards