En bit ur mitt liv

Alla inlägg under januari 2013

Av Kattis - 28 januari 2013 16:36

Inte ofta gossmor intar soffläge. Inte ofta lillvilden gör det heller. Men nu har vi belägrat vardagsrummet och beslagtagit varsin soffa sedan tidig morgon. Och där har vi hållit vår post sedan dess. Inget allvarligt, mer än några graders överhettning och några överflödiga magbaciller.

Behöver jag säga att det krampar i träningsmusklerna allaredan och att jag sörjer ett missat pass med våra judokids?! Känns allt annat än roligt!
Spelar ingen roll hur mycket jag slet och drog i mina gummisnoddar under gårdagskvällen, inget går upp mot äkta fysisk sparring!
Tur min lilla fyrbenta kan klickerunderhålla mig i soffan. Och mina barn kämpa mot mig i wordfeud

Av Kattis - 27 januari 2013 21:36

De timmar vi inte spenderade i trevligt sällskap på spontan fikainbjudan, blev vi omkringsmugna av ett helt gäng svartklädda spioner.
Likt Lucky Luke's bröderna Dalton, tassade de runt i bästa tripp trapp trull-stil!
I ett ögonblicks verk lyckades jag fånga en av dem på bild.

I övrigt; makroner ÄR väldigt goda

Av Kattis - 27 januari 2013 08:09

Här om dagen tog jag fram metallapporten för första gången.

Jag har inga planer på att gå jättelångt med apportering, och speciellt inte med en metallapport. Men allt är kul och lärorikt!

Jag börjar med att klicka in och förstärka alla hennes nosputtar på apporten. Det jag inte klickar för är hennes nosanden på mina fingrar och då hon faktiskt inte ens nuddar apporten.Så det är inte det att jag missar massa duttar, vilket det nästan ser ut som ibland....

Man får tänka på att hon har aldrig sett en sådan här konstig pryl förut, och har ingen aning om vad som ska göras med den! Så hon provade peridovis även med lite gulliga moves, för att se om det kunde komma ett klick vid ryggläge också ;)

Men det är inte med på filmen...



 

Av Kattis - 26 januari 2013 15:30

Brukar gnälla på vilden som lyckas få hål på sina knän efter bara ett par veckor i nya byxor. Han vore en utmärkt slitagetestare av material/textil-tillverkare!!
Men nu är jag ju inte bättre själv och inser att vi som gärna och ofta sitter/kryper runt på knäna behöver nog något extra i byxväg. Det räcker inte bara med vanliga skid- eller thermobyxor. Vi kräver några som tål lite tuffare tag. Typ arbetsbyxor.
För istället för att försöka ändra på pojken (och mig själv, för det gör jag ju aldrig!) får jag försöka ändra på kläderna!
Får se till att ekipera mig och vilden med nåt bättre i framtiden...

Lilla Freja och storpojken var rätt vilda de med idag

Av Kattis - 26 januari 2013 13:36

Storpojken utforskar det amerikanska köket! Till lunch serverades det pancakes och till kvällmål väntas makaronies & cheese.
Vill inte veta hur magen mår imorgon, men njuter av att slippa kökstjänsten för något dygn

Av Kattis - 26 januari 2013 10:41

Omgiven av fäktande riddare, och en och annan Batman, intar jag min andra kopp kaffe.

Hemkommen från veckans åttonde timme på judomattan. Lille D och gossmor har sprungit runt på "stor&liten"-judo, gått skottkärra och avslutat med stafett. Barn mot föräldrar. Barnen vann....


Mannen lastade fyrhjulingen för en tur på de tjocka (förhoppningsvis) isarna. Korvgrillning med motorfränder. Mysigt!

Själv ska jag ta mig en dans med toastolarna i det stora gråa huset. De ska poleras skinande rena. Med lite bugg ;)

Av Kattis - 25 januari 2013 20:36

Storebror visar stolt upp sina nya färdigheter vid middagsbordet.
Räknar på fingrarna upp; löv, löv, sten, löv, löv. Ber sen bordsgrannen blåsa och då alla löven blåst iväg står endast stenen (långfingret) kvar.
Lille Dennis drar då kvickt sin egen variant; pannbiff, pannbiff, pannbiff, lampa

Av Kattis - 25 januari 2013 19:16

Husets egen kock tog sin matlagning till en annan nivå denna afton och bjöd familjen på tjusig chilisoppa med tillhörande nachos.
Om det nu inte föll alla småbröder i smaken, så föll det i alla fall vackert för ögat

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards