En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Kattis - 5 november 2012 10:00

Luften var tung, varm och utan syre. Förkylningsastman knappast snäll och medgörlig.

Men vad gör man när två av världens bästa bjj-utövarna bjuder på seminarium med tillhörande gradering...


Leo och lillebror Rico Vieira visar några tekniker och viktiga steg att tänka på innan vi visas ut på mattorna för egen praktisk träning. Svetten rinner trots att jag inte anstränger mig på konditionsnivå, vi ligger mest på mattan och greppar oss in och ut ur armbars. Varför ska jag lyckas bli förkyld just inför något sådant här?!


Det ligger en stämning över hela hallen då bröderna, som vunnit åtskilliga titlar och vm-medaljer, Rico själv har vunnit nio vm på raken, på engelska med kraftig brasiliansk brytning förklarar de olika teknikerna för oss. Vi är en stor skara hängivna bjj-utövare som samlats för detta event. Från ett flertal olika klubbar runt Stockholmstrakten.


Det tre timmar långa träningspasset avslutas med gradering för merparten av oss. Applåder och visslingar och en del tårar får vi bevittna. Det är något speciellt när människor som kämpat och jobbat för utveckling får bevis för sina framgångar.

Själv blir jag lyckigt graderad med två streck till på mitt vita bälte. Nu har jag då tre streck :)

Inom bjj har man en färg tills man fått fyra streck, sedan kommer nästa. Färgerna är efter vitt; blått, lila, brunt och slutligen svart.


När det dessutom visade sig att två av tränarna förärades med det svarta bältet.....Woooow! Stort!


Och på fredag och lördag ska jag återigen få träna för Rico Vieira. Då vi får ett seminarium med honom på systerklubben. Det är ett privilegium....


Av Kattis - 5 november 2012 09:45


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards