En bit ur mitt liv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Kattis - 8 oktober 2012 11:00

Ungarna i skolan, tvätten hängd, disken ren, toaletter skurade och golven avstädade.


Känner mig rätt nöjd och njuter av min kopp kaffe. 

Det är skönt med vardag. Alla sysslor görs som de ska och rutiner får dagen att löpa gnisselfritt. Någorlunda.


Gårdagens valpkurs sitter som en ljus punkt inom mig. Härligt med underbara hundmänniskor som gillar att träna och pyssla med sina charmiga valpar och unghundar! Så kul att få vara med i deras utveckling.

Min egen lilla tjej är fortfarande trött efter kursen. Det får bli en lugn dag idag.


Nu har jag ju hunnit med det mesta som behövs göras i hemmet redan. En tvätt till som ska hängas bara. 

Sen väntas gossar hem med läxor som ska gås igenom och lyssnas till.

En rätt vanlig måndag med andra ord...



Av Kattis - 7 oktober 2012 21:43

Så trött så flickan blev alldeles nipprig.

En timme på kurs med en gosse i andra änden av kopplet, och matte bland massa andra valpar på ängen.
Jobbigt! Svårt att vara tyst, så avståndet fick bli stort. Då gick det lättare att 'prata' med lillhusse istället.
Mycket godis och köttbullar gav lite plåster på såren. Men lätt var det inte...

Att utföra övningarna gick sisådär. Den riktiga träningen blev att sitta och ha kontakt med lillhusse och bara se matte en bit bort

Av Kattis - 6 oktober 2012 14:19

Av Kattis - 6 oktober 2012 13:51

En stund framför änderna nere vid ån spenderade vi nu på eftermiddagen. Det var inte det lättaste för en liten vallartjej!

Det riktigt sög i varje muskel och pirrade i hela hennes lurviga kropp.

Till en början visste hon inte riktigt vad hon skulle ta sig till. Änderna, som var ganska många i flocken, var både lite läskiga och otroligt spännande! Ett svagt morrande rullade upp ur hennes hals...


Med en konstant ström av godheter, som gav henne en bra känsla inombords, gick det snart att sitta någorlunda lugnt och tyst, och till och med skvallra med en blick till mig med jämna mellanrum! Det där ska vi fortsätta träna på!


Men efter den stunden var det en tjej som var otroligt trött och nästan lite stissig. Hem och sova!

Nu blir det till att vila resten av dagen. Imorgon börjar valpkursen!

Eftersom det är jag som håller i kursen, blir det min kära mellangosse som håller i Freja. Det ska bli jättespännande och superkul =)

Av Kattis - 5 oktober 2012 21:26

Liten söt gosse slumrar på sin faders arm. Fredagsmys ända in i sömnen.
Musiken från tvn är varierande, men bjuder på skön avkoppling.
De stora gossarna nöjer sig dock inte med mindre än en rulle med lite action. Packade in sig i sitt eget tv-rum och kör sitt eget race, med popcorn och saft. Det är nog bra skönt med två tv-rum när viljorna blir fler än några få

Av Kattis - 5 oktober 2012 16:05

Av Kattis - 5 oktober 2012 10:53

Kladdig av kylkräm över hela nacke och axlar. Trycker fast en varm vetekudde och slappnar av så gott jag kan.

Det är inte ofta det känns helt okej i nacken. Försöker besluta mig för att tro att det är en ständigt påbyggande träningsvärk. Som liksom aldrig får tillfälle att vila ut riktigt. 

Med tanke på min begynnande oxnacke kan ju så faktiskt vara fallet....


Sov gott gjorde jag i alla fall. Och hade gärna sovit lite till.

Min lilla fyrbenta flicka har en inbyggd morgonklocka, som slår till och väcker oss, henne och mig, precis så där en kvart, tjugo minuter innan min klocka ringer.... De där sista dyrbara minuterna får jag därmed stå och huttra i mörkret och kylan utomhus i väntan på att lilltösen ska tömma sin nattfyllda blåsa. Men det gör jag så gärna. 

Det blir ett raskt uppvaknande och sen är jag kort och gott vaken när jag kommer in.


Fast det jag missar är ju den där lilla mjuka stunden i värmen då jag får möjlighet att tänja rygg och nacke lugnt och sakta. Och den är nog ganska bra för mig egentligen...





Av Kattis - 4 oktober 2012 23:09

Ligger raklång i sängen och känner hur varje muskel är helt urpumpad.
Två träningspass på raken ger mig en välförtjänt god natts sömn

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards