En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Kattis - 31 oktober 2012 18:15

Vallhunden ligger bekymmerslöst utslagen som en fårskinnspäls över köksgolvet. Gossmodern traskar istället av och an.
Att ha en halv flock kalvar på vift i höstmörkret är inte något jag är särskilt förtjust över. Men någon gång måste de ju få släppas på lösbete. Om inte annat så för att få känna på det själva.
Och den största risken ligger väl i att de skrämmer slag på någon annan, mer än i att de själva skulle bli rädda. Klädda i de läskiga monsterdräkter som de är.

Att vara en stor goss-skara ger fördelen i tryggheten hos varandra. I år fick de gå fyra stycken. Med en nio-, tio- och tolv-åring fick även snart sjuåriga lillebror göra följe.
Med orden: 'håll ihop!'
För det gör ju en flock. Håller ihop

Av Kattis - 31 oktober 2012 11:27

Gossmor och små gossar tog en ljuvligt vacker promenad bland nedfallande solstrålar.
Tyvärr var sexåringen inte lika betagen som en annan, och bestämde sig för att skrikandes följa oss på replångt avstånd och skrämma bort allt tänkbart oknytt ur vår väg. Gossmor fick ett rejält pass tålamodsträning. Att försöka ignorera det ena och njuta av det andra kräver sin man. Vill inte säga att jag lyckades fullt ut.

Koncentrerade mig på nödsignaler och visselpipeinkallningar istället. Och det gick desto bättre

Av Kattis - 31 oktober 2012 08:38


Mitt i tonåren och redan känns livet för stort.

Känner ångesten riva inombords. Paniken flammar.

Med armar bakbundna av tillbakahållenhet står jag på branten.

Maktlös och utan möjlighet att vrida tillvaron rätt, kommer hopplösheten instormande.

Sveper undan den lilla balans jag kämpat för att upprätthålla

och hotar mig till fall.


De starka känslorna av mörker är ohanterbara.

Smärtor inombords går inte att blåsa ut.


Biter mig i armen. Hårt.

Den verkliga känslan av värk tar udden av den ogreppbara ångesten.

Stoppar fingrarna i halsen och njuter av det efterföljande lugnet.

Mattheten kommer som en ljuvlig belöning.

Lutar mig mot väggen och andas ut.

Trött. Så trött.






Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards