En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Kattis - 25 oktober 2012 15:21

När man inte är bläckfisk är det bra att kunna låna några extra armar av barnen!
Med en och annan gosses hjälp lyckas jag kanske sakta få kloklippningen till att bli, om möjligt någorlunda, gemytlig. Eller i alla fall acceptabel.
Jag med rufsigt liten flicka i knät och saxen i högsta hugg, och gossen med ett stort lager gott. Jag klipper-gosse matar.

För vill man skapa en känsla av trevnad kring något, är godis en ultimat stämningsförhöjare!
Och hellre för mycket godis (och mindre mat) än rädslor och aggressioner

Av Kattis - 25 oktober 2012 09:43

Provbarnet. Försökskaninen. Många benämningar har jag hört kring tanken på det första barnet. Inget låter varken särskligt trevligt eller korrekt.

Fast nog är det så att det första barnet får stå ut med lite extra. Som förälder är man ständigt ute på okänd mark med det allra första barnet. Allt är nytt. Första dagisinskolningen, första skoltiden, första febern, första kompiskontakterna, första läxhjälpen och första klivet in i vuxenvärlden...


Inte för att vi är där än. På länge. Hoppas jag.

Men nu går min store grabb på högstadiet och ungdomens hus står nu till hans och klasskompisarnas förfogande. Liksom deras utflykter och påhitt.

Idag är det ett sådant påhitt. Med buss ska ett gäng ungdomar fraktas till en större ort, med en galleria fylld med roligheter och biografer. Ungarna kommer få äta på valfritt ställe och gå på valfri film. Och sen körs de hem igen vid en bestämd tidpunkt.


Det är hans föräldrars första "släppa-iväg-gossen-på-egna-äventyr".

Häftigt! Spännande! Skoj! Och lite läskigt....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards