En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Kattis - 23 oktober 2012 22:48

Lite roliga bilder från tävlingen i helgen

Av Kattis - 23 oktober 2012 09:19

Med en liten valp får man inte gå så långa promenader. Detta för att deras skelett så gott som enbart består av brosk och inte blir ordentligt förhårdnat innan två års ålder. Det är ännu så mjukt att det kan ta skada av för mycket ansträngning och belastning.

Jag har lärt mig riktlinjen 5 minuters promenad per månad i ålder, per dag! Min lilla tjej som nu blivit fyra månader får alltså promenera 20 minuter totalt per dag. Inte mer!


Och det kan vara lite svårt att hålla sig till när man som vi promenerar ganska mycket. Bara turerna till och från skolan, två vändor per dag, blir ungefär en och en halv timme.

Men Freja är ofta snabb att själv krypa in under vagnen när hon får möjlighet. Och där ligger hon bra.

När hon var riktigt liten höll jag henne i famnen...


När hon ligger under vagnen är det ofta så att hon inte noteras. Hon syns helt enkelt inte.

Men om hon syns. Om någon ser henne, kan det ofta få olika sorters reaktioner. En del tycker att hon är jättesöt, andra att jag är hemsk som "stoppat in henne där" och att hon "inte får" gå själv...

Och det är väl i och för sig inget att bry sig om. Jag måste lära mig att strunta i allas okunnighet och dumma kommentarer.

Men det är just det också som stör mig. Som irriterar mig så väldigt. Alla okunnighet och idiotiska sätt att dömma och kommentera utan en aning om hur situationen är egentligen....


Men det är bara att dra på känslokondomen och ignorera!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards