En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Kattis - 22 oktober 2012 10:53

Måndagmorgon och ett kliv in i vardagen.

Barnen ur sängen, färdigställda och iväg till skolan. Promenad och inkallningsträning av fyrbent liten flicka. Rastade små gossar.

Tvätten fixad, disken likaså, golven avstädade och badrummen på ovanvåningen rengjorda.

Allt är i sin ordning...


Jag som alltid varit en tjej med lätt frenesi för träning fastnade rätt snabbt då jag tog steget in i mma;n, judon och bjj;n.

Gossarna, som var de som började med judo, drog igång en hobby som då ganska direkt blev även min.

Det kändes som en vinnande situation. Att träna samtidigt som barnen. Och att det fanns flera pass i veckan var ju helt perfekt!


Mitt engagemang inom klubben utvecklades och jag var snabbt en av dem som alltid ställde upp och hjälpte till i alla möjliga situationer. Till slut stod jag till och med själv på mattan som tränare. Och i helgen tog jag guld på min allra första judotävling.

Allt känns toppen! Att göra framsteg. Att utvecklas. Att nå respekt och beröm griper tag i en på ett sätt som är svårt att förklara. Det blir som en drog...

Man vill bara ha mer.


Men för ett tag sedan räknade jag ut att jag spenderar nio timmar i veckan på klubben. Varav tre timmar är tid då enbart jag tränar. Och då handlar det förstås bara om kvällstid. Om tid då andra kanske får tid att umgås. Då andra familjer träffas och samtalar. Ser varandra.

Så nu har maken min dragit i bromsen. Han känner att det har blivit en snedvridning i schemat. Att vi snart har kört i diket. Och dit vill vi ju inte!

Då är det väl dags nu. Att lyssna på min man. Att förstå vad han vill också.

Att lägga mer tid på att se varandra...


Familjen kommer först!


Så träningen får ta ett kliv bakåt ett tag...



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards