En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Kattis - 15 oktober 2012 22:25

Det är lustigt det där med att vara tjej. För är du tjej, då ska du veta allt och ha koll precis på vad som gäller där du med minsta fot är lite involverad. Och vet du inte det... Då känner du skammen krypa upp genom halskotorna och blickarna irriterat ifrågasätta.
Frågas istället grabben brevid, och låter höras att han vet faktiskt inte riktigt. Då läggs huvudet osynligt på sned och man ler lite svagt överseende. För han är ju kille. Och det vet man ju hur de är. Har så mycket annat i skallen, och kan ju inte hålla koll på allting heller!
Men en tjej. Hon ska ju veta! Det är ju det hon är till för. Att hålla ordning på allt och alla

Av Kattis - 15 oktober 2012 10:08

En blöt stund i skogen och en valplekstund senare sitter jag vid det stora svarta köksbordet och njuter av min stora kopp kaffe.

Det var en något trött morgon för både gossmor och alla gossar. Igår kväll var det ju ingen som kunde gå i säng förrän vi hade fått se Felix hopp genom atmosfären. Vi satt som gjutna i soffan för att se den gigantiska heliumballongen lyfta från öknen och sakta glida uppåt. Högre och högre...

Det var en riktigt häftig resa han gjorde. Kan inte begripa hur en människa vill utsätta sig för något liknande! Men det är ju tur att vi alla är olika.

Men jag var lite nervös över hur det skulle gå. Just för att mina barn satt och tittade. 

Tänk om det skulle gått åt pipan.

Fast det var ju en så häftig grej, så de måste ju få se.


Trots den trötta morgonen kom alla upp ordentligt och iväg i tid till skolan. Och nu ska jag fixa allt som fixas ska...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards