En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Kattis - 2 oktober 2012 12:39

Pärlor i olika färger, samlade på ett halsband. Lille D sitter och räknar hur många de är.

Sexan pekar upp, och nian pekar ner...

Efter många månaders väntan har gossmor äntligen fixat hem en ny drös med pyssel(matte)böcker. Och lille D slukar dem i en rasande fart. Det gäller att bromsa lite så han inte kommer upp på för svårt för fort... Så att det inte blir tråkigt.


Undrar stilla hur många timmar jag spenderat med mina barn framför dessa matteböcker. Många, många, många. Oräkneligt många. 

Men det är ju så fantastiskt kul också!

Simon har även han fått vänta ett bra tag på nya böcker, men har nu fått de första från abakus serie. Som tur är använder de andra i skolan i år. För det har hänt att någon gosse fått en bok i skolan som vi redan gjort hemma... Tokigt. Men då får de ju bara en annan, eller nästa. Det ska ju i alla fall inte vara något problem!


Det ligger vedflisor över hela mitt köksgolv. Liten valp tycker det är mycket praktiskt med en rejäl trave pinnar i köket. Bara att ta för sig när gnagbehovet pressar på. Och bättre det än liten pojkes nalle!

Det gäller att välja sina strider....




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards