En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Kattis - 7 juli 2012 20:47

Lady Antabellum hjälper mig att hålla farten nere. Vädret är perfekt, molningt med sval bris. Fötterna trummar behagligt mot asfalten....


Jag har bestämt mig. Och likt en enfaldig ko är jag svår att stoppa då.

Den starka linjen vid fem kilometersdistansen ska spräckas idag! Inte är det väl något speciellt med det, tänker du. Mången är väl de som ränner flera mil i veckan.

Och jo visst, du har så rätt. Men dessa ben har aldrig gjort det förr, denna kropp har aldrig tidigare tagit mig, i hastighet över gångmarsch, förbi en distans av fem kilometer. Så för mig är det stort. Jag känner mig nervös över att inte klara det.

Men jag vill, jag kan, jag ska!


Tack vare den långsamma musiken lyckas jag tvinga ner min hastighet. Jag som annars hellre springer lite fortare. Men jag finner en lagom rytm. Och jag passerar min vanliga sväng ner mot målrakan och fixar svängen ut mot åkrarna och ökar distansen för varje steg. Det går utmärkt och jag känner att orken är allt annat än slut.

Njuter av syrendoft och låter blicken svepa över vajande åkergrodd. Livet är helt fantastiskt härligt!



Denna kropp har utstått så mycket!

En ungdomstid av allt annat än omsorg. Hatad och späkt har den varit.

Sex barn har den burit utan större gnäll, sex friska perfekta små barn har den fött fram och närt under många långa månader. Sex gånger har den ökat sitt omfång i massor, och sex gånger har den kommit i form igen.


Nu utstår den hårda träningspass av bjj/judo, som tar ut varje liten gnutta kraft inom mig, som pressar mig och min styrka över gränsen varje gång. Tar mig löpandes på rundor jag, för bara några år sedan, aldrig trodde jag skulle klara av.

Och idag, under målrakan, passerar jag sex kilometer och känner lyckan bubbla inombords. Jag klarade det! Och jag klarar nog ännu mer....

Jag kan säkert klara vad som helst!


Denna kropp är otrolig!

Vad är väl en betydelsefull tatuering mot bristningarna över min mage, som spår över alla de gudaskänkta söner jag burit?

Vad är väl mina brösts utseende värt, mot att de närt alla mina sex älskade gossar vid min barm?

Min kropp utstår alla mina påfrestningar, och skänker mig så många stunder av njutning och glädje. Vad mer kan en människa begära?!

 

Jag älskar min kropp!



Tänk ändå, om jag vetat hur fantastisk min kropp är, när jag var sexton.... 




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards