En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Kattis - 5 juni 2012 15:47

Familjen väntar tillökning. Likt vid alla graviditeter vet man aldrig riktigt hur det slutar. Men väntar det gör vi.....

Åh, det känns som alltid så där otroligt pirrigt, spännande och underbart! Och lååångt. Alldeles för långt! 

Faktum är att denna gången känns väntan mycket längre än den brukar. Fast den är bra mycket kortare...


För det är ju så att en hund är inte dräktigt lika länge som vi människor ;-)
Nej, redan till tiden runt midsommar väntas Fideli ha fått sina söta små valpar. Och om lyckan står oss bi finns vår lilla söta fröken fräken med däri.
Jag blir alldeles gråtmild bara jag tänker på det.... Det är en helt egen och väldigt speciell typ av längan jag befinner mig i.

Min älskade Poker, som flyttat hem till mormor för att bilda eget privat äldreboende, kom in i mitt liv som den lilla skjutna kanonkula han alltid varit. Helt underbar och något alldeles extra! 
Men alla mina planer falerade i och med att hans kraftigt missväxta framben kom i dager. Och så klart bromsades vi även av alla barnfödslar jag prompt skulle genomgå ;-)
Fast Poker har jag att tacka för allt vad det gäller mitt hundkunnande! Det han inte lärt mig själv, har han sett till att jag lyckats lära mig någon annanstans....
Jag älskar Poker och han kommer för alltid stå högt hos mig och hållas varmt i mitt hjärta. 

Nu har jag funnit den härliga kenneln La Familia´s, med alla sina fantastiska hundar! Ett besök hos Ninni och mitt hjärta var fast. En hund likt hennes önskar jag in i min familj och flock!
Pontus njöt i fulla drag bland alla hundar i det gröna gräset.
Och för ett par veckor sedan fick jag det underbara beskedet att vår lilla valp var drygt en cm lång och mådde prima i sin moders mage =-)
Lycka... 


 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards