En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Annan annorlunda

Av Kattis - 18 mars 2012 20:22

Alla sängar renbäddade och alla gossar nytvättade. Nya kläder ligger prydligt vikta på sängar runt om i hela huset.

Almanackan är uppdaterad, både i bokform och mobilt. Schemat är organiserat och diskuterat.

Morgondagens idrottskläder framplockade och nerpackade, skolväskor står på rad i hallen.


Företaget "gossfamiljen" laddar inför en ny vecka.


Att få en vardag att snurra kräver sin planering. Det kräver samarbete och respekt. Respekt för varje individs rätt till engagemang och uppmärksamhet. Allas rätt till påverkan.

Som för vilken familj som helst.

Det spelar ingen roll om den består av ett barn eller tio. Fast med fler barn blir nog vikten av organisation tyngre. Precis som hos ett större företag med fler anställda....


Många jämför oss med familjerna på tv, i "familjen annorlunda", och blir nästan förvånade över hur vanliga vi är. 

Vi går upp, klär på oss och äter frukost, precis som i vilken barnfamilj som helst. Det är bara osten som är större ;-)

Vi samlas efter skolan och äter ibland lite mellis, gör läxor och leker. Vid femtiden äter vi middag, fortfarande som alla andra.

Tvättar, diskar, städar och handlar gör jag med de små som är hemma under dagarna, då de flesta andra är på jobbet. Och det kan väl vara lite skillnad. Att jag är hemma...

Kvällarna går åt till trumpet och judo/bjj, och då och då tar vi en familjekväll framför någon djurfilm.

Men inte är vi särskilt annorlunda.


Programmet på tv (som jag inte ens tittar på) har ju målat upp alla stora familjer som så annorlunda.

Så vi är väl en annorlunda familjen annorlunda. För vi är inte annorlunda.....

 
 
Tove

Tove

20 mars 2012 08:26

Fast jag tycker inte Familjen annorlunda på tv målar upp bilden av att större familjen är annorlunda, utan snarare tvärtom, att vi ska få se att familjer med fler barn än "normen" är precis likadana som vi, bara tvättar lite mer, lagar lite större mängder mat e.t.c Så jag tror ni är precis likadana och vanliga som dom allra flesta familjer, men 10 eller 1 barn.

http://masserandemamma.blogg.se

Kattis

20 mars 2012 08:43

Ja, kanske du har rätt!
Jag har inte tittat så mycket. Ibland känner jag att det mest målas upp kaotiskt tyvärr!
Det är de reaktionerna jag hört från folk som tittat, att "herre guud hur kan de leva så där".
Men som du säger vi är som alla andra, bara större kastruller ;-)

Ha det gott!

 
Tove

Tove

22 mars 2012 15:09

När barnen är på deras allra tväraste humör så låter det lika mkt hos oss med 3 barn.
Jag är imponerad över att man kan ha koll på 10 barn på Gröna Lunch och såna saker, jag är faktiskt enbart faschinerad av stora familjer!
Ni har lite mer av allt, kastruller, fler skor i hallen och ännu fler att älska och älskas av!!!

Kramar

http://masserandemamma.blogg.se

Kattis

22 mars 2012 18:12

Jag är också enormt impad av stoora familjer :-) tycker det är superhäftigt när man ser familjer med typ tio barn!
Själv känner jag ju inte att vi är en så stor familj faktiskt…
Men man vet ju aldrig med framtiden ;-)

Kram och ha det gott!

 
Tove

Tove

26 mars 2012 14:53

Jaså det var ett lite svävande svar ;-) Jag trodde 6 barn var "bestämt" och andra mål i livet nu var satta, eller är det så att det möjligtvis är en liten till på G...? ;-)

http://masserandemamma.blogg.se

Kattis

26 mars 2012 15:12

Nej då, men man ska aldrig säga aldrig.... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards