En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Kattis - 20 januari 2012 13:29


Dammsugit

Torkat golv

Hängt tvätt 1

Strykt gardiner

Hängt gardiner i lejonkulan & i köket

Fått lunch i dem som lunch ska ha


Nu! Med en rykande het kaffekopp sätter jag mig ner för dagens första lilla sittstund. 

Mitt ena ben värker. Något säger mig att det inte enbart är träningsvärk. Det är något mer, en liten bristning i muskeln kanske...


Det är fredag. En sådan där konstig fredag då det liksom känns som fusk. 

Efter att ha varti hemma en hel vecka med sjuka barn, blir man glad av att återigen komma in i skolrytmen. Bara för att två dagar senare ta helg!

Vi får väl leka skola själva då ;-)


Idag kommer det att ske. 

Lockarna ska falla. Långa testar dala ner mot golvet. Tre decimeter....nästan!

Det är lite skrämmande! 

Jag vet inte om jag vill bli korthårig egentligen :-/ Men detta slitna rufs måste bort i velket fall som helst! Intalar jag mig bestämt.

Det har fastnat under motståndarnas kroppar en gång för mycket! 

Och jag är supertrött på blött långt trassel få ryggen varje kväll! Och jätterädd för den nya figuren jag kommer möta i spegeln efter kvällens dusch......

För det kommer bli en helt ny jag. Det är då ett som är säkert.

Korthårig har jag varit förr. Inget konstigt med det. Men det var länge sedan jag var så långhårig. Det blir ett stort steg.


Bilder på snygga tjejer finns i min mobil. (det där lät ju ;-) Bilder med snygga frisyrer i lagom kort tappning.

Mitt hår måste nog klippas ur till hälften först bara. För att undvika alla eventuella troll-look-alikes.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards