En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Kattis - 23 november 2011 21:28

Lussebullarna doftar fortfarande i det gossfyllda huset. De ligger insvepta i plastpåsar och ser så där ljuvligt julgoda ut.

Är det något jag inte snålar på, så är det lussebullar! Jag kan och vill äta hur många som helst....

Idag var också dagen då jag inte längre kunde hålla mig ifrån Sissel & Odds julskiva. "Jul i svingen" har ekat mellan de ljusa väggarna. Underbart att äntligen få krypa in i julens gosiga mysfamn... :-)


I övrigt började dagen i en dunkel skog, med regnet smattrande mot regnbyxorna. Ingen julkänsla där inte!

Lilleman somnade redan i bilen och lille D ville då stanna bredvid honom i vagnen medans jag själv lade ut några enkla första spår till min lilla fyrfota älskling.

Med en aldrig inlärd spårningsteknik, vet jag inte om jag ska känna dagens träningspass som lyckat, eller som något annat. Första försöket gick inget vidare, men sen kändes det som att han fick ett lite ökat intresse, och han såg något mer fokuserat aktiv ut.

Spännande att se hur det utvecklar sig!


Njuter av tystnaden och värmen från slumrande pälskompis alldeles nära.

Imorgon hoppas jag på att lyckas med att tömma ur storpojkens rum. Få in borgsängen till fiskrummet och kanske hinna med att kladda lite spackel....

Imorgon är det en torsdag.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards