En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Kattis - 19 november 2011 22:41

Skruvat ner lampor, plockat ner hyllor och röjt undan en drös med leksaker. Förrådet under trappan är rena "toys´r us".

Ser inte några problem med julkklappsinköpen längre i alla fall! Det blir inga.....

Storpojken flyttade ut ur legorummet och står plötsligt som innehavare av ett alldeles eget rum.

Gosse nummer tre, som aldrig riktigt slagit sig in i legovärlden, har nu frossat i legobygge i dagarna tre. Eller fyra eller nåt.

Storpojken tog över den stora riddarborgen. Med det böljande bollhavet inunder....

Tror inte att det är helt okej egentligen.


I mitt huvud har det nu omorganiserats och fixats. En klar bild av vad för rum storpojken ska leva i har jag. En jättebra ide!

Nu ska det bara förverkligas. Den lilla detaljen...


Och så klart blir det en dominoeffekt.

Ska ett rum förändras, ska saker ut ur ett rum, så måste det rumsteras om i nästa med.

Bollhavet måste in i det stora lekrummet - riddarborgen in i havsrummet.

Hmmm en borg nere på havbotten...?


Så nu har jag stått och målat en ruin på väggen hela dagen. Det får väl bli ett Atlantis.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards