En bit ur mitt liv

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kattis - 23 oktober 2011 12:46

Vadan är nu detta!?!


I samma veva som jag känner mig så urlakad som bloggare och sakta börjar tvätta bort skrivarstämpeln i pannan på mig själv, dimper inom loppet av ett par dagar två, TVÅ!, awarder ner hos mig!! 

Kan jag säga annat än att jag känner ren och skär lycka?!


Denna gång fick jag den från goa Karin :-)


Karin med sin urmysiga blogg med vackra höstiga lantlivsbilder.

Tack snälla du!


Nu har jag ju svarat på frågorna just för någon dag sedan. Så jag tar nog och suger på dem en liten tid, så får jag återkomma då jag funnit nya tankar...


Men tack ännu en gång:-)

Av Kattis - 22 oktober 2011 22:08

Inte var det mycket. Men lite är alltid något...


Halva dagen spenderades vid ett översållat loppisbord, på barnbasaren i den lilla orten.

Trevligt med en aningens minskad bråteshög i förrådet.

Och trevligt med lite annan aktivitet en lördag som denna.


Gossar små rännde fram och tillbaka mellan förråd och försäljning, för att ihärdigt fylla på varje tömd kvadratcentimeter av det tilldelade loppisbordet.

De var duktiga medhjälpare, i ungeför en timme... 

Sen tröttnade dem och letade rätt på andra mer underhållande sysslor.


Fast med mobil i fickan var de lätta att nappa tag i då det behövdes.

Skönt att det inte var många meter mellan hem och basar....


Nu känner jag mig varm i loppkläderna och kan knappt bärga mig till nästa tillfälle bjuds för att kränga bort en och annan bortglömd leksak....

Av Kattis - 21 oktober 2011 19:23

Myskväll i höstmörkret

 
Av Kattis - 21 oktober 2011 10:03

Hmmmm........


Tror att orsaken till mitt avtagande bloggande ligger här. 

Glider sakta men säkert över mer och mer dit.


Kanske inte blir för gott, men ibland gott nog. =-)


Titta in och se om ni trivs lika bra som jag......



Av Kattis - 21 oktober 2011 09:47

 
Av Kattis - 20 oktober 2011 21:08

En award har helt appropå tilldelats mig :-D 

Vilken jag knappast kan känna mig värdig efter den sista tidens eländigt dåliga uppdaterande......

Fast det ger ju å andra sidan en rejäl push i flitigare riktning =-)


Tackar allra ödmjukast och jättemycket, sajberlena !


Awardens villkor innebär att länka tillbaka till den du fått den av, 

fullborda de fem meningarna och ge vidare awarden till fem bloggvänner.


När ingen ser eller hör mig.....sjunger och dansar jag runt i hela huset.

Vare sig jag lagar mat, dammsuger eller spelar kort med barnen.


Jag går aldrig hemifrån utan....gå hem igen minst två gånger.

Alltid har jag glömt nåt! Bilnyckeln, plånboken eller mobilen...


Min blogg heter som den gör för att jag....har endast gossar...
Och jag har aldrig träffat någon med lika många barn av enbart samma kön, så det är kanske inte så vanligt. 

Om jag vågade skulle jag...vilja tävla i lydnad med min hund.
Fast nu är han för gammal, men med nästa kanske... 

Om tio år kommer jag att...ha fått fart på min hundbyrå ordentligt!
Och är en efterfrågad problemhundskonsult =-) 


Nu vill jag skicka vidare denna award till:

Mångmamma  

Gafflan

Filozophie 

En 6barnsmamma 

Mia  

Av Kattis - 17 oktober 2011 16:04

Med fingrarna i målarburken har jag stått hela förmiddagen.

Skänken i köket ska äntligen få sin rätta färg, ljusgrå.

Allt har sin tid. Och nu är det skänkens.


En bokhylla står även den i riskzonen för att få sig några penseldrag. Vi får väl se....


Mitt hus, mitt hem, har sitt eget utseende i mitt inre. Min fantasi om hur det ska se ut, egentligen.

En del har redan formats efter mallen i mitt huvud, men en hel del återstår.


Det är enormt frustrerande att det ska ta så väldigt lång tid.

Om jag varit miljonär hade jag varit klar för länge sen.

Om jag inte haft så många barn hade jag varit klar bra mycket snabbare.


Fast alla mina barn betyder mer än alla pengar och all tid i världen....

Av Kattis - 14 oktober 2011 20:21

Gossmor kommer till skolan som ett välbekant ansikte bland barnen. Med gullig bebis i vagn och söt liten vovve bredvid. Likt många mornar flockas det en handfull barn kring oss för att babbla om allt livsviktigt och ännu viktigare. Denna morgon bestod skaran av ena gossens klasskompisar av det andra könet. Det där flickiga. Det gullades med bebin och frågades miljoner frågor om allt jag inte har en aning om. Sen plockas plötsligt familjekonstelationen ner från tapeten och flickorna grubblar över hur många barn vi har, och vilken sort de är…-"Är det bara killar?!", frågar liten rödklädd tjej. -"Ja, visst är det konstigt!" Gossmor ler åt barnens välkända häpna miner. -"Och hunden då, är det också en kille?" -"Ja." -"Är du helt ensam tjej?" -"Mmm" -"Stackars dig…"

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards