En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Kattis - 10 oktober 2011 09:03

Står vid köksbänken med en hand om kaffekoppen och en hand över tangentbordet.

Skolpojkarna är avlämnade till sina korrekta kunskapsportar och de två små slänger lerkluttar kring hela nedervåningen.... (inte riktigt kanske, men ändå;)


Mina ögon håller koll på klockan.

Jag har lovat att susa iväg och inhandla innegympadojjor till storgossen innan lunch.

Han vill inte behöva springa barfota på idrotten. Och eftersom jag inte fått tummen ur...så får jag se till att fixa det i sista minuten. Som så mycket annat. Vanligt.


Har lyckats att fiffla ihop en beställning av pysselböcker nu äntligen i alla fall.
Som de stora tjatat om i en halv evighet.
Alla matteböcker har gjorts ut och det kliar i geniknölarna när man har tråkigt. Och det har de ju titt som tätt min gossar.

Det blev en trave Abakus och några Trampolinen. (procent/bråk, enheter/geometri)
Roligt att jag lyckats få dem att se mattens kulighet! 

De är inte lika i hur de tolkar mattespråket eller i hur snabbt de klurar ut det.
Men det är ju tjusningen med det hela! Det gäller att finna rätt på varje individs egen nyckel till mattetolkningen och hjälpa dem att förstå och hitta sitt sätt att räkna på.
Superkul och klurigt! 

Jaha. Då är det väl dags att fixa de där skorna då.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards