En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Kattis - 6 oktober 2011 11:18

Rört runt i redan i det stora huset.

Kan inte påstå att mannen min inte redit ut alla vardagsknutar under de tre dagar jag varit i skolan. Ändå har mitt inre alltid ett enormt behov av att reda ut hemmet efter några dagars frånvaro, för att därigenom kunna reda ut det inre.


Tvätten ligger sorterad i skyskrapor på den breda sängen och golvet är dammsuget efter konstens alla regler. Alla barnens prylar har sprungit upp för trappan i ren förskräckelse och byggt en liten borg precis ovanför översta trappsteget.

Gossarna kan känna sig lugna med sysselsättningsproblemartiken efter hemkomsten.


Kaffestunden denna förmiddag är extra njutningsfull.

Liten fyrfota bästis ligger djupt försjunken i sömn, i sin mjuka köksbädd. Har lite att ta igen nu.


Nu ska det äntligen få börja bli dags för mig att dra igång mina projekthundar. Det ska bli så kul!

Det riktigt kliar i hjärnceller och fingrar efter att få planera träningsprogram och arbetsscheman. Och mest av allt; efter att få känna att det ger resultat och hjälp!


För är det något jag vill så är det att känna och se hur härliga hundindivider (och ägare) lyckas samla ihop sin små själar och finna balans och lycka i livet......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards