En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Kattis - 30 augusti 2011 09:25

Skolgossarna utplacerade, lille D nersatt i soffan med en liten förmiddagsfika, Elvispen sover sött vaggad av torkskåpets surrande och den fyrbenta ligger förnöjt upptagen med frukosten serverad i petflaska.

Gossmor lyxade till denna morgon med lite cambozola till kaffet. Ett något udda fikatilltugg må hända, men ack så välsmakande!


Sitter med min träningsvärk efter gårdagens terminsstart på kampsportsklubben.

Känner solens strålar pocka på min uppmärksamhet och betänker det lyckliga faktum att jag och de mina mår så gott.


Tyvärr gör inte alla det.....


Att bryskt bli uppsliten ur livets gunga och plötsligt få sig tillslängt hur bräckligt livet faktiskt är, måste vara väldigt smärtsamt. 


Rätt vad det är tappar vardagen sin skarpa konstrast och alla glada färger dimmas ut. Ingenting ser längre ut som det alltid gjort.

Som att kliva in i ett helglasat bås, bli inlåst och endast kunna iakta den fortsatta framfarten, av det som en gång var det riktiga livet.

Vad som är riktigt och viktigt har nu blivit omkullkastat och så även det inre känslolivet.


Kan jag tänka...

Och det är ju det enda jag kan. Tänka på dig som just nu går igenom så mycket.

Allt mitt varmaste och starkaste, i mina tankar, åt dig....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards