En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Kattis - 22 augusti 2011 10:34

Tuppkammen är stenhård och skjortan nystruken.

Magen pirrar och i ögonen syns något alldeles extra. Något som glimmar.


Det är den allra första dagen i skolan. 

En helt ny skohylla, ny stol, nya kompisar och en ny fröken. En väldigt ny fröken.

En fröken som inte någon av alla bröder har haft. Som inte ens mamma känner....


Det pirrar i gossmors mage också.

Det är mycket nytt i år.

Storpojken in i högstadiet, med nya lärare, skolhus, skåp och olika klassrum. Med nya ämnen och sena tider.

Pontus startar tredje klass, också han med nytt klassrum och ny fröken.

Och så lille Simon. som inte är så liten längre. 

Börjar sexårs....


Skönt att åtminstone Samuel går kvar i samma klassrum med samma fröken. 

Fast han börjar ju tvåan förstås. Och det är också stort.


Gossmor har nu fyra skolgossar!


Att jag tycker att skolstarten är rolig kanske inte har undgått någon. Men jag känner verkligen en sann skolglädje =-) 

Det är så underbart att få komma igång igen. Få se alla nya skolböcker och se hur långt de kommer i de olika ämnena. Speciellt svenska och matte är ju mina favoritämnen.


Och i år ska jag börja läsa spanska!

Genom storgossen så klart..... ;-)

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards