En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Kattis - 22 juli 2011 22:19

Den ljumma brisen smyger in genom det vidöppna fönstret. Välkommen. Stör knappast. Får gärna rusa in lite hastigare.


Det är varmt. Kvavt. Inte den lätta friska syrerika luft som brukar följa ett rejält åskoväder. Det väntar säkert lite mer energiuttömning.


Något mer som väntar är skogen. Full av blåbär och matig svamp lockar den på oss.

Vandrar i blöt skog gör jag gärna, men under fallande väta slipper jag helst.

Hoppas regn och dunder gör sitt under natten och att luften är lätt och frisk imorgon.


Under vår vandring häromsistens ramlade vi över ett helt gäng med murklor, svarta. Jättegoda är min erfarenhet, men stå kvar fick dem. 

Var inte riktigt i ströveriplockartagen...


Men insåg, gjorde vi alla, att nu är det hög tid för samlande.

Att göra som ekorren och hamstra.



Av Kattis - 22 juli 2011 10:06

Denna natt avbröts av en mycket ung föreläsares plötsliga infall.


Klockan var inte mer än dryga fyra då jag kände mig tvingad att lösgöra mig från sömnens mjuka bojor, och lystra upp till föreläsarens energiska pockanden.

Det var en mycket klargörande och tydlig (läs högljudd) talare jag fick på halsen denna tidiga timma.

Han talade "da-da" och lade mycket kraft på kroppsspråkets förtydligande effekter.

Det var stora armrörelser och mycket omtummel-rummlande. Mer eller mindre försiktiga klappar, drag i håret, nyp i näsan, rivande i lampsladden och påvisande av ljusets makt. (Det gör ont i ögonen då 1000w lampa tänds mitt i sömnen).


Sova genom blixt och dunder gick visst för sig, men det gav nog inspiration till den kommande föreläsningen.


Hur trevlig och underhållande denna stund än var, så gillade jag absolut avslutet allra bäst.

Då han lade sig ner, tog tutten i munnen, tystnade och somna.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards