En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Första långvandringen. Måndag

Av Kattis - 18 juli 2011 22:03


 

I en något mör kropp vaknade jag upp denna morgon.

Utsikten var inte dålig, fast vädret kunde varit lite bättre.

Natten hade låtit oss lystra till trummande regndroppar från skymning till gryning. Väldigt mysigt i och för sig. 

Bara det inte blir värre!


Frukost fick bli en brödbit med lite tubost på.

Vattnet var slut sedan igår kväll, men rejält kokat sjövatten går säkert alldeles utmärkt det med. Isté av något slag.


Alla kände vi av vetskapen om den långa vandringen som väntade oss.

Ingen ville dröja för länge med att komma iväg.


   

Vi tog en rejäl genomgång av kartan och beslöt oss för att vandra lite som vi ville. 

Leden beslöt vi för att tacka för oss och valde en mer lättspatserad skogsväg istället.


Blåbär har väl aldrig smakat så gott!

Med handen utsträckt i bergskanten vid dikesrenen fick man med sig några stora blå smarriga bär. Här behöver man knappast svälta.


Nackmusklerna värker och små gossben har trampat ner all sin kraft långt ner i skosulorna.

Det var en jobbig sista halvmil...


Många små pauser blev det.

Petade i oss de sista brödet och sista vätskeslurkarna.

Känslan av att närma sig bilen, närma sig målet var fantastisk!


      

Denna gossmor bar närmare femton kilo i dryga två mil under en tvådagarsrutt!

Känns rätt bra att veta att jag pallade :-)

Och min käre man sen, men minst ett par kilo mer. Och alla mina underbara gossar.....


Vi gjorde det! Vi klarade det!


Vår lilla kampsång :

"Vi har vandrat många mil,

och det har vi gjort med stil.

Benen bara går och går,

vi har grymma starka lår.

Vi har gått i flera timmar,

är nu trötta så vi svimmar.

Vill nu hem med våran bil,

inte vandra flera mil."


Det var en ömsom gråtandes och ömsom sjungandes gossfamilj som ramlade ihop framför gossbussen.

Men hur trötta vi än var.... så kände vi oss som vinnare!


 
 
Karin

Karin

19 juli 2011 07:08

Vilken grej! Vilka duktiga pojkar, ja, förstås ni också. Det här kommer ni minnas länge. Kan tänka mig att ni sovit som stockar i egna sängar i natt!

http://karinsveranda.blogspot.com

Kattis

19 juli 2011 14:11

OM vi gjorde!
Det visade sig att jag är innehavare av världens skönaste säng ;-)

Vi fick oss en riktigt häftig upplevelse!

 
Ingen bild

http://frujossan.bloggplatsen.se

19 juli 2011 11:39

Hejsan vad kul att ni gjorde det där. Hur långt gick i egentligen?

Jag skulle inte ens pallat gå sådär långt som dina barn gjort. Jag skulle vänt om för länge sedan.

Kul att ni gjorde det, fina bilder och otroligt duktiga barn. Känn dig stålt

Kattis

19 juli 2011 14:13

Hej Jossan!

Vi gick drygt två mil, minst en mil per dag.

Och det häftigaste med hela turen är att man lär sig mer om sig själv!
Du klarar mycket mer än du tror. Jag lovar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards