En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Kattis - 4 juli 2011 23:09

Siffror och mått av längd och tid kan väga tungt. Det är viktigt att nummer och punkter kommer på rätt plats, det är stor skillnad på 1,9 och 9,1… Kul är det också att jämföra. Med sig själv. Om det går att få längdsiffrorna högre än tidens. Kan det tunga bli tyngre och de få några fler? Nyss rensade jag bland alla otaliga appar och plötsligt vägde fånen mycket lättare. Fast några appar av vikt behåller jag än, och några som gör mitt liv lite lättare. Det är lustigt med viktigheter. En del väger tungt trots att det inte är mer än några ord på ett papper. Och annat som är till för att ge oss ett lättare liv väger ton. Och toner ska vi bara inte tala om! De är nästan viktigast av allt! Musik är tunga grejer. Som metall typ…

Av Kattis - 4 juli 2011 13:16

Med min andra kopp ljuvligt goda kaffe sitter jag slött på altanen.

Gossarna har skola ledd av storpojken. Det stora ämnet är dinosaurier....

What else liksom....?!

Och min älskade lilla galenpanna susar runt i gåstolen med ett tomt marabouomslag. 

Gossmor har unnat sig ;-)


Bakom mig brummar poolens sandfilter och i trädtopparna håller fjäderfäna konference. Det är rätt gott att sitta här. Lugnt och stilla. Med vetskap om att slänten är rensad från allt annat än smultron. Låt dem ta över!

Mina stenar, de få jag orkade rädda innan grävarn kom, är jag ännu smått oviss om vad jag ska ta mig till med dock. Tror jag får lov att flytta dem igen.....


Känns lite som ett evighetsprojekt. Flytta sten från en hög till en annan, och sen tillbaka. Som ett psykiskt terrorangrepp mot fångarna i guatanamo eller liknande!

Kanske jag borde låtit dem falla ner i grunden och bara sluppit problemet...


Fast sjösten är så vackert!

Måste bara komma på vad jag ska göra av dem....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards