En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Kattis - 22 juni 2011 21:01

Minns hur jag, i högstadiet, hörde en klasskompis lite slappt och omärkvärdigt nämna hur löprundan kanske var något ansträngande de första kilometrarna, men sen kom hon in i någon slags rytm som fick benen att rulla fram med lätthet. Hur skönt det kändes när hon bara sprang fram i sitt alldeles egenskapade lyckorus....


Åh, så det lät fantastiskt! 

Vilken tjej som orkade ge sig ut och springa helt ensam titt som tätt. Och som till och med tyckte det var lätt och skönt!


Vem vill inte va så´n liksom?!


Så har jag nu försökt ta tag i det själv. Bestämt mig för att bli en löpare, om än på motionsbasis.

Och jag måste ju säga att jag kommit en bra bit på väg. Förvisso har en stor del av löprundorna fått tas med en tung barnvagn fylld med barn och hundar, men det gör väl knappast rundan lättare!?

Nu till sommarlovet räknar jag med att kunna springa iväg lite mer på egen hand och har så gjort också.


Fast nu känns det som att jag kommit till ett stopp.

Rundan jag löpt ett drygt halvår nu är på fyra kilometer och hur jag än tar den, tar den mig exakt samma tid hela tiden. 

Det vill sig liksom inte gå snabbare.


Fast så fick jag tips från kusinen; intervall.

Blev instruerad att ge järnet i 30 sekunder och ta det lugnare i två min. x 10.

Och när man så får lite tips, råd och instruktioner så händer det nåt. Plötsligt får man extra lust och kraft. Vill ge sig iväg genast och bara testa, testa, testa!


Så blir det ändå inte som man tänkt sig...

Regnskurar, kurs och en packande gubbe utgjorde orsaker som inte tillät mig att komma ut. (Sånt löparproffs är jag inte att jag ger mig ut i hällregn!)

Fast då tog jag motionscykeln i manen och gav mig den på att fixa det i alla fall!


Så det blev ett intrervallpass trots allt. 

Fast på cykeln inne i köket.

Det får väl tros göra nytta det med va, Anna? 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards