En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Kattis - 20 juni 2011 21:17

Dagens träningstips ; 10 knäböj x 10.

Får se om ni får lika ont som jag ;-)

Lördagens träningspass sitter fortfarande i. Mina benmuskler värker.


Trots det fick jag ut mig själv på en löprunda innan middagen. Ska väl vara det enda rätta mot träningsvärk va? Att mjuka upp musklerna med ännu mer träning.

Känns bra nu i efterhand i alla fall.


Dagen har spenderats till musiken av grävmaskinens motoriska bullar. Skopan har svängts förbi fönstret åtskilliga gånger och det ser lika läskigt ut varje gång.

Grus har rasslat och jord har rasat.

Diket är nästan igenfyllt längs ena sidan. Nu ska vi bara hoppas att allt blir som det ska och går som det ska.

Längtar tills allt är färdigställt......


Att så här precis till sommarlovet, inte kunna använda sin tomt, är vedervärdigt. Skitjobbigt och inte kul någonstans! 


Tänk positivt. Tänk positivt. Tänk positivt.

När det väl är gjort är det kalas :-D


Intill mig vilar fyrbent älskling.

En stunds lek med kompis och jakt på kompis kattvänner ):-( tröttar ut. 

Vad gör man då det blir oplanerad jakt på jaktförbjudet villebråd?

Vet man att ett kommando får önskat resultat. Då finns heller inget problem.

Bara att kalla in och känna stolthet för lyckad inlärning!


Men vet man att ingen muntlig signal hjälper mot kattjakt - låt bli att signalera!

Det enda resultat du får är avbetingad signal. Inlärning av att sluta lyssna.

Om hunden hör dig ropa flera gånger och kan låta bli att lyssna, lär den sig att ditt ropande betyder nada....


Då får man helt enkelt vänta ut och hämta in personligen.

Och träna mer i kontrollerade former....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards