En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Kattis - 15 juni 2011 21:10

"Tavlan hänger på sned.

Lägenheten är inpressad i en hotfull tystnad under ett täcke av stinkande spritångor.


Frustrationen hos pojken vibrerar och hela hans väsen skriker efter hjälp.

Framför honom ligger hans utslagna mor i en hög på golvet. Slagen och skamsen, med blodig läpp, ligger hon stilla i tystnad.

Tårar rinner nerför kinderna och hon håller blicken fäst i ett annat medvetande.


Synen skapar känslor av error i pojkens själ. Det är bara helt fel. Så här ska det inte vara. Det vet han.

Känslorna gör honom än mer arg.


Han måste bort. Bort från det här. Bort från henne.

Han vill aldrig slå. Det bara kommer då det svartnar framför ögonen. Han slutar alltid lika fort som han började.

Och han mår alltid lika dåligt efteråt.


Han vet inget annat liv. Men han vet att det är fel.

Det skapar ångest och skam.


Han springer därifrån och tar sig till sin plats i skogen.

Vant plockar han fram sin fickkniv och börjar sakta skära sig i underarmen.


Långsamt slutar han skaka och svedan från skärsåren tränger ut allt annat som gör ont inombords...

För en stund kan han förstå sig på sin smärta."

Av Kattis - 15 juni 2011 18:56

Kul att denna utgrävning kan roa någon

 
Av Kattis - 15 juni 2011 15:54

Krossad. Nertrampad, tillplattad, mosad och tillintetgjord.

Avlivad.


Hoppet har förintats och livet ramlat åter i sin gamla fåra.


Sorgen i min kropp undertrycks och sipprar långsamt ut i ilska. Gossmor är arg.

Finns ingen att rikta aggressionerna mot dock. Men nåde den som retas med mig idag.


Av mystisk anledning känner busiga barn till dessa känslor rent instinktivt. Och per automatik drar det igång deras vildaste och galnaste sidor. Varför?!


Något sänder jag väl ut antar jag....

Skulle mer än gärna bjuda någon på en redig brottningsmatch just nu.

Segrar gör JAG!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards