En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Kattis - 14 juni 2011 16:22

Ännu en gång faller regn i vår vallgrav.

Likt Rapunsel slänger jag hårtestarna genom fönstret och blickar ner i avgrunden. Leran gottar sig i vätan och inför mitt inre kan jag skönja mig en och annan hotfullt gapande krokodil.


Isoleringsmaterialet ligger lydigt på infarten och väntar på sin tur att stå i fokus. Än så länge är det bara husfoten som naket blottar sig.

"Kan jag få mina nya stövlar, tack!", tycks han tjatigt gnälla.


Hur kommer det sig att sommarvädret alltid tar lov samtidigt som barnen?

Hettan pressar oss sönder och samman ända fram till skolavslutningen. Sen är det regnet som förnöjsamt roar sig med att blöta ner alla våra sommardrömmar fullständigt.


Alltid likadant!


Drömmer gör man ju ändå.

Och hoppet gör sig enträget påmint. Likt en blodsugande igel sitter den fast tills den hårdhänt avlivas.


Och det gör den väl imorgon gissar jag.....

Av Kattis - 14 juni 2011 10:22

Till ljudet av någons krafttag med motorsågen sitter jag och surplar morgonkaffet vid det stora köksbordet.

Köksdörren mot helvetesgapet står vidöppen. Släpper in den svala sommarbrisen som idag inte är allför darrande het. Skön.


Himlen är inte heller vidöppen och klart blå. Ett tunt täcke av moln skymmer solen.

Björkarnas toppar vilar stilla och flaggan hos grannen hänger slappt.


Idag ska domen falla.

Säkert får vi inget veta förrän imorgon. Men beslutet hos de höga ska tas idag.


Det känns som en ödesdiger dag......


Försöker släppa det ur tankarna.

Vårt uppgrävda hus kräver ju sitt. Ska klappas, borstas och klädas i nya trygga regnplagg.

Sen står villan frisk och fräsch och tjusig.

Redo för nya äventyr.


Jag med....

Av Kattis - 14 juni 2011 06:53

Sovmorgon behöver inte bara avnjutas sovandes. Att kunna ligga kvar och dra sig trots att man blivit väckt av de små vispande klarvakna yrvädren, är även det en njutning. Vi kan väl kalla det gosmorgon. Sovmorgon är väl det man har som pensionär… Dag två på det oändliga lovet har startat. Undrar vad vi ska göra av den? Cykeltur kanske kunde va nåt? Först måste jag få ut hunden över helvetesgapet…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards