En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Kattis - 9 juni 2011 21:45

Gossmor irrar runt på övervåningen. 

Försöker i ett orkeslöst uppgivet tillstånd plocka lite ordning i smågossarnas lyor.

Blixten McQueen visar sig stå parkerad i barnkammarmicron, några små hamburgerbröd ligger bortvillade i den enorma duplohögen, vilken helt ogenerat spridit ut sig över större delen av barnkammargolvet.


När alla vilsegångna leksaker slutligen kommit till rätta igen snurrar gossmor in sig bland alla skjortor istället.

Vilken skjorta ska sitta på vilken gosse? Och vilka shorts är rena och prydliga nog att duga för en skolavslutning?

Och behövs någon strykas....


Inser plötsligt att judokläderna snabbt måste få sig en blöt sväng i tvättmaskinen!

Ramlar ner för trappan och slänger in dem i den ena maskinen och laddar den andra med tvättmedel....

Får börja om.


Imorgon börjar sommarlovet på riktigt.

Fast det känns som om mina sinnen redan gått på semester. 

Av Kattis - 9 juni 2011 10:54

Jag brukar inte vara någon trendsättare. Slinker oftast med på ett bananskal vare sig jag vill det eller inte. Visar sällan vägen och går oftast inte först. Försöker bestämt gå min egen väg, även om den går näst intill. Ändå tycks det mig som att jag plötsligt visar mig vara före min tid. Jag har obemärkt redan gått på sommarlov…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards