En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Kattis - 1 juni 2011 22:03

Apelsinerna rullar inte lätt.

Men å andra sidan är det ingen av oss som har för vana att rulla runt apelsiner med huvudet.

Det är stafett mellan barn och föräldrar. Apelsinen ska rullas runt en markering och tillbaka.

Barnen är fem fler än oss vuxna, så några får köra två gånger.


Av en händelse är lille Elvis alldeles otroligt mammig just då, plus att jag har kjol och skavsår på knäna, så jag kan verkligen inte vara med ;-)

Men gossfar kör två tappra varv och fuskar bara lite med kepsen.


Naturligtvis vinner barnen.

Inte bara denna tävling, utan frågesporten, blindstafetten och dragkampen också.


Solen har varit varm idag. Väldigt varm. 

Jag har surat ihop över den flera gånger redan. Och sommarlovet har inte börjat ens.

Fast i och för sig. Med sommarlovet kommer regnet. Alltid.


Ska bli spännande att se hur denna husvagnsfria sommar blir för den lilla gossfamiljen. Utan möjlighet att haka regnmolnen på dragkroken, som alla tidigare år i alla fall.


Nej. 

Jag vet ju var jag drömmer om att få njuta av denna sommar någonstans. Och de många som följer.


Det ska hållas möte och råd. Beslutas och funderas. 

Om två veckor väntas dom fällas.


Ska drömmen slå in......?

Av Kattis - 1 juni 2011 10:34

Långt borta ovanför kyrkan lättar molnen. Släpper fram de trevande solstrålarna.

Visar en vilja till välmening, vädermässigt.

Bakom mig tornar mörkret upp sig över trädtopparna. Hotande. Varnande.


Allt ligger i vindens makt.


Som att sitta på två stolar, varav en snart kommer falla undan.

Vilken ska vi lägga tyngdpunkten på...


Lite som min dag. 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards