En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juni 2011

Av Kattis - 30 juni 2011 22:09

Med benen vilandes i soffan laddar jag nu för fullt.

Imorgon är det den stora löpardagen i vår stad och gossarna mina ska springa.


Och gossmor med känns det som.

Benen laddar och själen vrider långsamt igång sin inre drivkraft.

Löparfest är en rolig tillställning. 

Säger jag som alltid hållit mig undan....


Förra året ramlade vi in på den lilla lilla stadens (byhålans) fest med tillhörande löparrunda. Och två av gossarna sprang snabbt med in i klungan av glada rännare.

Det visade sig att det var riktigt roligt. Roligt att springa, roligt att heja och roligt att ta emot de tappra löparna vid målgången.


Så i år trappar vi upp det hela en sisådär 1000 pinnhål.

Från några knappa hundra deltagare (om ens det) till över 2000!!


Kul ska det bli =-)


I övrigt gör väl löprundan doppet i poolen desto mer underbart.

Som om inte värmen i sig självt räcker....


Annars kan man väl locka sig själv med en ny baddräkt som belöning för väl utfört presterande.

Jag har redan hittat den jag vill ha.

Panos Emporio. Prickig. Baddräkt.


Bikini kan Jag väl möjligtvis fjanta runt i bakom husfasaden. Men ska Jag våga visa naken hud bland människor får jag nog allt se till att dölja alla tigerränderna först....


Nog för att jag älskar min kropp som tålmodigt burit alla mina älskade små.

Som duktigt fallit isär och skramlat ihop sig efter vareviga förlossning.

Ihärdigt kånkat och närt en drös med bebisar.

Min kropp som lyckats bära mig genom livets alla mysterier och stått ut med alla mina infall och utfall och mina kämpartag.


Fast trots att jag hyllar hela min hydda för allt den gjort för mig, så kan jag ändå inte med stolthet visa upp de skavanker mina egna påhitt orsakat.

Hud som slitits till bristningsgränsen och tappat fattningen om spänstigheten.


Nej. Då väljer jag hellre en baddräkt. Om ni ursäktar....

Av Kattis - 29 juni 2011 16:21

När väl mannen skruvat klart det som skulle återställas kom gossmor med önskan om nyproduktion. Av ett bord för uteplatsen. I virkesmodell. Och. Döm. Om. Min. Förvåning. Gubben rev av en pappbit från skruvkartongen och började direkt skissa och räkna materialåtgång!! Och. Kopplade sen på släpet och for på stört!! Nu blir jag nästan lite orolig…

Av Kattis - 29 juni 2011 10:50

Dinosaurierna har äntligen flyttats från tomten. Grävandet har upphört.

Nu återstår att se hur gräsmattan mår. Avkrattad och välvattnad ligger den smått tilltuffsad med diverse avskalade fläckar. Nytt gräsfrö planeras strös i här och där och överallt.


Gubben tog gårdagens kväll för en biltur till större staden intill och inhandlade ny plaskpool. Hann även fylla den så den stod redo och hoppklar till frukosten.

Inte är vattnet varmt och inte kommer det bli det heller, men gossarna känner tydligen inte av så mycket kyla!? Badas gör det sannerligen ändå!


Gossmor snörade på sig sina nya löparskor, så fort maken kom hem efter poolinköpet, och testade deras uthållighet. Och den var bra! De orkade öka rundan till fem kilometer och gjorde det snabbt också (i gossmormått mätt). Trettio minuter så hade de lyckats få hem gossmodern från sin allra längsta löptur någonsin =-)


Kände mig som en äkta vinnare när jag rundade sista krönet vid målgången!

Av Kattis - 28 juni 2011 15:17

Värmen är… varm idag. Klaga tänker jag inte. Bara krasst konstatera att det är - varmt! Maken skruvar skruv i tusental och gossmor har resignerat och klätt av sig. Bikini på villatomten är inte riktigt min melodi, men för att alls kunna uthärda denna hetta känns det som ett måste. Lillplutten har, precis som jag konstaterade direkt efter utloppet till denna värld, visat sig vara en gosse med fart i. Rallyfart. Nu tröttnade gossmor på att ständigt jaga, rädda, fånga och bära och stoppade resolut ner honom i resesängen på altanen. Mycket skönt! Fick göra så med förra rallypojken också. De tycks komma varannan gång. Tur man får en lugn mellan varje illbatting i alla fall ;-)

Av Kattis - 28 juni 2011 10:21

Ett vasst bett i tutten fick mig att vakna upp till denna varma dag.

Utanför fönstret gräver skopan runt mitt hus och gubben min gestikulerar med armarna.

Ska väl vara klart snart tycker jag..........!


Min vackra gräsmatta är ett minne blott. Fast jag vill ju sällan ha det perfekt, så då har jag väl fått det som jag vill ;-)

Trots det kommer jag nog ställa mig med räfsan för att försöka lätta mattans börda av sten. Det ligger stora stenbumlingar överallt. Och någon stenmattan önskar jag mig icke.


Att vara bortrest några dagar är skönt. Trevligt att få uppleva lite annat, träffa omtyckta människor.

Att komma hem är underbart. Barnen som lyckligt leker i sina rum, med sina käraste ägodelar.

Det lugn som familjen har i hemmet går aldrig att packa ner i en resväska.


Semester i all ära, men de trygga rutinerna är ändå det som ger lugn och avkoppling. Små barn som somnar i van miljö i rätt tid. Stora barn som leker harmoniskt och somnar och vaknar i lagom takt. Utan övertrötthetens sura spinn.


Att ta några dagars återhämtning mellan upptäcksfärderna är nog det ultimata....

Av Kattis - 27 juni 2011 14:30

Även om din väg är lång och målet bortom bergen. Du får vandra natt och dag och nöta skorna bort från färgen. Siktet inställt på stjärnor, ibland molnen upp i skyn. Försöker hålla fokus på din inre önskesyn. För att komma dit du önskar krävs ett mått av mod. Sen får du börja med att flytta dig ett steg ifrån där du just stod. Allting startar med nåt smått. Ta ett steg framåt, så har starten gått.

Av Kattis - 26 juni 2011 11:38

Talförbud. Har jag infört. I bilen i alla fall. Med tre rader sittplatser och åtta personer som vill vara delaktiga i samtalen, vill höra allt alla andra tycker, tänker och vill, blir det ofta upprepningar. Allt som sägs måste sägas tre gånger om. Minst. Kan kännas smått enerverande ibland. Eller ofta. Bättre att skicka sms då…

Av Kattis - 25 juni 2011 23:35

Midsommar: Familj, släkt och vänner. Ängar, lador och blomsterkransar. Långbord, god mat och lekande barn. Fylltrattar soffslängda, musikerna fullfjädrade och dansgolvet dammandes. Skratt, sång och slumrande små. Grill, knott och urdrucket. Mörker, filtar och sömnigt. Hemgång, djupsömn och sovmorgon…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards