En bit ur mitt liv

Alla inlägg under april 2011

Av Kattis - 27 april 2011 21:21

Papper, sidor. Datoriserade broschyrer.

Blanketter. Bokstäver och tomma fält.


Att det alltid ska vara så svårt att komma till skott!


Trots att jag var fast besluten i att få saken ur världen inom brådaste rappet direkt jag fick den i mina händer, så blev det inte gjort förrän de sista dagarna i alla fall.


Suck! 

Det har liksom blivit lite i sakens natur att vara ute i sista sekunden....


Deklarera.


I första andetaget spänns varenda muskel. En vag känsla av panik infinner sig.


Fast när man väl bestämt sig för att ta sig igenom det hela.

Sätter sig med papper och information.


Så är det ju riktigt kul.....


Ännu roligare när det är avklarat.

Värt att fira!

Firmafest......med mig själv.

Av Kattis - 27 april 2011 08:42

Bilder som ler mot mig.

Lyckliga vackra människor.

Vackra lyckliga smala.......


Smala smala smala. Och lyckliga.


Betingelsen blir per automatik smal=lycklig.


Det spelar ingen roll hur stark vetskapen är kring funktionerna med datoriserade fotomontage och suddningsteknik.

Känslan är befäst.


Och det blir den tidigt.

Nio år, sitter och tittar i klädkataloger. Ser på dockorna i skyltfönstret.


Att härma är en absolut nödvändig medfödd drivkraft.

Det är med den viljan vi lär oss allt. Från att vända oss, via att gå till avancerad datorteknik.

Det är den kunskapen, att härma, som skapat människan till den enormt välutvecklade och välutbildade art vi är idag.


Så när nioåringen, eller nittonåringen, ser en snygg tröja på skyltdockan i fönstret vill h#n att den ska se likadan ut på sig själv.

Och gör den inte det, finns direkt drivkraften där att förändra det h#n kan. 

Sig själv......


Av Kattis - 27 april 2011 07:48

om inte kung, så stövelknekt

 
Av Kattis - 26 april 2011 22:08

Slängs bak i tiden. Till ett mörkt sovrum med en gigantisk tiger liggandes på golvet. Nallevariant förstås, men känner ändå obehag inför den. Vet inte var jag är och inte känns det alldeles tryggt heller. Fast det är över på en halv sekund. Lika fort som det slet tag i mig, släpps jag igen. En svag liten doft som passerar mig med vinden. Det är allt som behövs för att öppna stängda dörrar…

Av Kattis - 26 april 2011 18:45

Stuckna har gossarna blivit idag.

Fem av sex fick den första dosen fästingvaccin.

Gossmor slapp undan tack vare amningen och gossfar får allt vänta lite längre efter sin super-duper-bakterie-kamp.


Lille D fick nästan panik innan det väl var gjort. Sen insåg han att det var ju inte så farligt.

Och de andra gossarna tog emot den så modigt så. Ingen tyckte den kändes märkvärt.


Gossmor och gossfar kanske slapp gladeligt undan sticket i armen, men utsuget ur plånboken slapp vi inte!

Jisses! Sjukt att vi nästan ska bli ruinerade för att vi vill verka förebyggande för våra barns hälsa.


Detta lands sjukvård lägger allt krut på att bota sjukdomar och inget alls för att förebygga dem.......

Rätt sjukt måste jag säga.

Av Kattis - 26 april 2011 10:56

Upp och iväg.

Till skolan for de. Pigga och utvilade.

Även gossen till dagis travade in med gott humör.


Gossmor sprang rundan med två barn och en hund i vagnen.

Inte gick det fort, men gick gjorde det.

Kräktes nästan en gång och närapå svimmade fyra vid hemskomsten. Men underbart kändes det. När jag väl stod i duschen.


Fast med hela kalufsen inskummad med schampo var jag tvungen att plocka upp lilleman som absolut vägrade sova en minut till.

Fick amma lite för att få gossen nöjd, innan jag till slut fick lov att skölja av mig.

Men det gick ju det med.....


Däerfter har jag nu fått koll på hus och hem också.

Storstädat tvättstugan. Vilket inte var gjort igår. Bläää.

Skurat badrum, som däremot var lagom smutsigt. Om det nu finns något sådant.


Så nu har jag min lilla välbehövliga paus (kaffeintag) innan det är dags att trava iväg för att hämta hem två gossar små.


En vända till biblioteket behövs nog det med.

Innan jag får sura brev om försenade böcker.......


Härligt att vara igång igen!

Av Kattis - 25 april 2011 20:56

Kläder framlagda, gympapåse packad och larmet påslaget.


Imorgon är det tisdag. Skola och vardag igen.

Och trots att denna påsk varit underbar med det bästa tänkbara väder, så känns tanken på att få återgå till normala morgonrutiner och kvällsaktiviteter bara så skön.


De sista dagarna har bjudit oss på otroligt mycket frisk luft och sol i ansiktet.

Gett oss en enorm boost och påfyllning av livsgnistan.


Att vara föräldrar. Ha en skara barn.

Utgöra en fundamental grund för kärleken. Stå för stabiliteten och tryggheten.

Starkt och stort. 

Plattan vi vilar på är vår gemensamma kärlek.

Familjen är inte starkare än kärleken mellan föräldrarna.


När dagarna och livet består av en massa måsten. Viktiga tillsynsskyldigheter.


Det är välbehövligt med några kravlösa dagar att vila hos varandra i....

Av Kattis - 25 april 2011 16:17

Endast en ofrivillig badare fick vi idag.

En liten kille fick sitta byxlös på stenen och soltorka. Som en liten sjöjungfru. Eller vad deras gossvänner nu kan tänkas kallas...


Över stock och sten har vi vandrat.

Längs vatten och genom skog.

Suttit lite halvdant med ketchup rinnande mellan fingrarna.

Kramat smultna chokladbitar och spillt vatten på knät.


Precis som det ska vara när man är på picknick.


Jag har njutit av sol på näsan sittandes på en sten vid vattenbrynet.

Lyssnat på vattenskvalp och sett hur mina gossar kastat drag med största hänfördhet.

Varje kast kan det ju komma att fastna en gädda....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards