En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Kattis - 23 april 2011 19:31

Det knoppas nu. Säkert ska det klippas också. Ansas toppas och beskäras. I form av en kon. Toppgrenen minst en tredjedel längre än sidogrenarna. Max klippas ner med en fjärdedel. Ske ska det helst göra innan musöron bildats. Gödslas med extravagant hönsskit innan månader med J startar. Och hundra andra måsten. Regler finns det gott om. Tiden är en bristvara. Eller om det handlar om prioritering. Och det gör det förstås. Fast. Å andra sidan har väl naturen klarat sig rätt bra rätt många år före människohand. Och jag vill ju lära mig delegera. Så. Det som växer i naturen - får också naturen ta hand om… Jag ser och lär.

Av Kattis - 23 april 2011 16:22

Äggen kokar på spisen.

Påskgubben ståtar vid grillen.

De gigantiska jätteräkorna ligger och väntar på sitt öde på köksbänken.


Påskafton i det gossfyllda huset har aldrig kommit att få någon speciell tradition.

Förutom äggen. Både de fyllda med godis och de målade.


Förmiddagen började med en språngmasch.

Jag sprang!!

Hela vägen, från början till slut :-)


Känner mig såååå duktig.


Därmed är mitt första mål nått.

Springa hela min lilla runda utan problem innan midsommar. 

Det gick ju galant!


Nu vill jag få det att flyta och sedan öka sträckan till 5 km.

Nu är det bara 3,8....

Always a start!


På eftermiddagen fick vi akta oss för diverse smällar ifrån köket.

Storpojken införskaffade sig ett kemilabb av påskpengen i ägget.

Det leder väl till pyroteknik av hög nivå. Eller inte.


Det räcker långt med bikarbonat......

Av Kattis - 23 april 2011 14:41

Cykeltvätt

 
Av Kattis - 23 april 2011 13:48

 
Av Kattis - 23 april 2011 12:34

-"Mamma, ska du vara ute nu? Mamma, Jag ska cykla. Mamma, jag behöver inte ha skor på altanen. Mamma, ska du sitta där?...."


Det är årets premiär för utomhusbloggning.

Sitter i hammocken och har det alldeles underbart lugnt och skönt  skraaaap (lögnen repar skärmen)


Lille D lider av ett otroligt behov av att delge mig hans vareviga steg.

Informationsflödet är enormt. Enormt jobbigt. Rent ut sagt.

Trivsamt då man känner skräck för den eviga tystnaden, men det inträffar ganska sällan i det gossfyllda huset.


Dock är det ibland så att man känner ännu mindre nöje av att lyssna på hans konstanta pladder än annars.

För visst kan det vara gulligt. Stundvis. 


Min annars, tänkt att vara, så underbart sköna utestund avbryts dessutom då och då av ett väldigt litet, men ack så vasst, hugg i tutten.

Att amma är mysigt.

Men inte när det ska nypas, rivas och bitas.

Tack och lov finns det inga gaddar än. Men smärta kan han ge upphov till i ändå.


Lika gott att laga ordning en portion mat åt skrutten.


Jag får väl lov att ge upp....


Se det som generalrepetition. Brukar sällan sitta så bra.

Av Kattis - 23 april 2011 00:52

Nu har jag sprungit min runda med barnvagn, hund och cyklande ungar så gott det nu går flertalet veckor. Imorgon måste jag bara lyckas smita iväg och ta den alldeles ensam en gång. Det bara kliar i benen efter att få trampa iväg själv. Få se hur jag pallar med då. Nästan så jag vill ge mig av nu. Fast det är nog lika gott att sova några timmar först… Som det känns nu är nog inte målet med att klara språngmarschen problemfritt långt borta. Men vi får väl se vad jag säger imorgon ;-)

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards