En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Kattis - 22 april 2011 23:17

Liten som somnar i pappas knä.

Och mini i mammas.

En drös ungar som såsar i soffan. Om inte helt fallna i sömn, så nära på.

Två fyrbenta ligger som utslagna hösäckar över golvet. 


Vid köksbordet skrattas det så tårarna rinner.

Mina kinder ömmar.

Några extraliv har jag nog samlat på mig under denna afton.

Tänk vad man kan skratta när man känner varandra väl...


Maten underbart god.

Som den alltid blir när den trollas på grillen.

Det spelar nog ingen roll vad man lägger över glöden. Det blir magiskt oavsett.


Till och med whiskey-provning lyckades gubbarna få till.

För det var liksom svårt att välja. Samlingen i skåpet är för mångfaldigad. 

Bäst att testa lite ur alla. När man ändå håller på....


Hallonsoda är också gott.


Det behöver inte vara umgänge var och varannan dag.

När det väl blir är det desto mer hysteriskt kul!


Och vad vi kommer sova gott.

Av Kattis - 22 april 2011 11:58

"Jag är så skitdålig!" muttrar ena gossen tyst.


Jag har just gnällt någorlunda vasst kring det faktum att han bara inte kan låta saker vara ifred.


Det står en igenhäftad påse på köksbänken.

Den har fjädrar påsatta och det står glad påsk på den.


Inte ens jag vet vad som finns där. Det var maken som kom hem med den.


Gossens nyfikenhet är enorm.

Lite för enorm.


Han tittar och närmar sig.

Per automatik är fingrarna där och pillar. Lyfter, vrider och vänder.

Det går liksom inte att hålla dem i styr.


Och när man säger till, blir han arg på sig själv.

Tycker att han är värdelös och usel.....


Det känns hemskt att höra sådana ord från sin älskade perfekta son!


Fast vid det här laget vet jag att det är en period de går igenom.

Det har varit likadant för alla.


Men man vill inget annat än att ens högt värderade barn ska känna sitt stora värde och älska sig själva lika mycket som vi föräldrar gör.



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards