En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Kattis - 21 april 2011 15:29

Kvasten står redo för avfärd........


Men den lär få vänta ett tag till.

Har inte tid för blåkulla just nu.


Hamnen med sin stora fina lekplats fick en rejäl genomgång av gossfamiljen idag.

Till och med kakor och fika hade vi med oss.

Känns som om det där med "råsmart" håller på att rinna iväg lite.....


Det har liksom aldrig gått hem hos någon annan än mig.


Att plocka bort pastan var väl inget problem.

Men inte var det populärt inte!


Och barnen får i alla fall pasta i skolan titt som tätt.


Gubben hävdar att han mår sämre och är tusen gånger tröttare sen kostförändringen.

Att det är normalt att vara trött i början kan jag inte längre ursäkta med, eftersom det gått flera månader....


Nja. Vi hamnar nog på en egen kost.

Någonstans mitt emellan.


Pasta kommer jag inte laga till i första taget.

Någon lasagne nån gång då.

Vitt bröd är portat för gott. Men bröd äts och där med punkt.

Går liksom inte att leva utan.

Sötsaker är lördagsgodis.

Mjölken är borta sen länge.

Om vi ska äta gröt tar vi vuxna vanlig mjölk. Men aldrig annars.

Men yoghurt kommer vi nog ta tillbaka. Det är så skönt att kunna slänga fram det till en snabb lunch eller middag!


Det jag saknar mest just nu är marmelad under osten på frukostmackan.

(Och det kommer nog ligga med på nästa kundvagnslast.....)


Men det är klart att om inte annat, så har vi åtminstone börjat tänka ännu mer på vad vi äter.

Även om jag vill påstå att vi alltid gjort det till viss del.


Och det är ju alltid nåt!

Av Kattis - 21 april 2011 08:00

Blicken fast mot den gröna skogen på andra sidan sjön.

Regnet har äntligen upphört och lämnar allt grönt glänsande vackert.

Som att skogen äntligen kan dra ett djupt andetag.


Huden på mina bara ben knottrar sig när jag tar de första kliven ner i vattnet.

Viker undan några näckrosor och sträcker ut mig längs vattenytan.

Trots att solen knappt kommit upp känns vattnet redan ljummet.


Tar några långa sakta tag och njuter av tystnaden.

Det enda som hörs är vattnet jag själv skjuter undan.


Stannar en stund. Trampar vatten och ser mig omkring.

En stilla sjö i ingenmansland.


Det enda som fattas är älvan vid strandkanten.


Simmar tillbaka och drar det stora badlakanet om mig.

Slår mig ner på en sten i mossan och känner hur jag fylls av liv.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards