En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Kattis - 19 april 2011 21:08

*Rotar runt bland lådor och bråte* Funderar skarpt på att slå upp ett tält utanför för klubbens judolokal. Fast jag hittar inget.... Sovsäckar har jag däremot gott om. Kan kanske räcka med det nu när värmen börjat komma. Denna kväll har jag som andra judokvällar suttit mitt arsle platt. Timme efter timme, tittandes på barnens träningspass. Och det är inte det att jag inte gillar det. Tvärtom! Så missta mig inte, det är kul. Riktigt kul till och med. Men det känns lite som att det är onödigt att fara hem emellan alla pass.... Själv tränar jag måndag kväll. Sen barnen på tisdag; Simon-17.00, Samuel-18.00, och Rasmus/Pontus-19.00. Det blir en tre timmars sittning för gossmor på bänken. (men ni sku bara veta hur jag suger i mig teknik-info) Sen är det samma omgång på torsdagen och sen min träning på lördag morgon. Det skulle vara skönt med, om inte ett tält, så i alla fall ett skåp med lite ägodelar. Kanske ska dra igång en egen verksamhet där i väntans timmar. Sticka ännu fler fest-sjalar att fylla skåpen här hemma med......

Av Kattis - 19 april 2011 16:02

Tvätta kan va kul

 
Av Kattis - 19 april 2011 15:22

Mormor är snäll.

Lillpojken som blivit storpojken fick ju en ny cykel förra året.

Men pojken blev större. Det blev inte cykeln....


Så iväg for vi. Till sportaffärn.

Och där hängde den. Den finaste cykeln Simon sett. 

Blå. Skimrande. Häftig. Stor. Skalbagge-ringklocka. Pakethållare. 


Pojkens ögon växte ikapp med storleken på däcken. 16 tum.

Den gamla har bara 12 tum.


Mormor är snäll. Inte bara nästan, utan alldeles helt säkert, för snäll.

Mormor köpte cykeln.

Och pojken började nu skimra ikapp med den blå cykelramen. 


Men det fina i kråksången, som min käre mor skulle ha sagt, är att med många bröder blir glädjen ofta en dominoeffekt.

Större pojke blir glad för ny cykel - mindre pojke blir glad för ny (ärvd) cykel.


Så nu fick lille D också en ny cykel!

Endast ett år gammal och precis som ny. Med blixten McQueen.


Han blev inte ett dugg mindre lycklig än storebror.

Snarare tvärtom....

Av Kattis - 19 april 2011 08:43

Minns en vår för länge sen.

Påsklov även då.


Låg på polarens altan.

Ett helt gäng vänner i yngre tonåren. Värmen tinade våra frusna själar och plaggen ramlade av oss.


Solen öppnade upp oss.

Känslorna kokade och kärlekar spirade.

Sommarlovet hägrade och fester planerade att bära oss dit.


Livet hade bara börjat.

Men vi ägde det. 

Av Kattis - 19 april 2011 08:39


Sol ute

sol inne.

Sol i hjärta

sol i sinne.





















Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards